Mám rád spoty, kde klienti dávají tvůrcům volnost

pondělí, 16. ledna 2012, 05:57 Reklama MediaGuru

Jakub Kohák, režisér i herec nejen reklamních spotů, nám sdělil, co si myslí o reklamě a o Noci reklamožroutů.

Natočil jste velmi úspěšné reklamy, které byly opakovaně oceněny na festivalech, jako je Golden Drum nebo Epica. Na co při natáčení reklamních spotů kladete největší důraz?

Zásadní je scénář a casting. Já se ještě pokouším najít a dodat výslednému spotu nějaký prvek k původnímu skriptu navíc, něco co dotvoří atmosféru – divný moment, zvláštní obličej, nezvyklý záběr... Pak také kladu velký důraz na teplé nápoje na place, vždy musí být připraveno několik vychlazených lahví šampaňského Crystal. A masérka! Na tu bych nerad zapomněl!

Natočil jste nějaký reklamní spot, o kterém si myslíte, že se Vám obzvlášť povedl?

Ano. Byla to reklama na takové speciální struhadlo na paty Ayklütyk – pro tureckého klienta.

Jakou reklamu máte rád? Na jaký produkt? A proč?

Mám rád obecně spoty, kde klienti dávají svým tvůrcům volnost, věří jim a nebojí se experimentovat. Vytvářejí nezapomenutelná dílka a posunují svět reklamy dál. Mimo jiné jsou to: Nike, Playstation, Guinness, Adidas, Stella Artois, Skittles, Pepsi...

Kde či u koho čerpáte inspiraci?

Je to především sport. Pak také moc rád třídím odpadky, jím čokoládu a mám v plánu, že se začnu věnovat se malbě.

Co si myslíte o Noci reklamožroutů? V čem pro Vás spočívá její zajímavost?

Diváci mají možnost vidět mnoho spotů z celého světa, bavit se a porovnávat. Já osobně mám během celého roku možnost vidět velmi mnoho kvalitních reklam, takže tomu koukání moc nedám..., ale posledně jsem na večeru Reklamožroutů dostal celou láhev Martini, a to bylo hodně zajímavé...

-kch-