Nova Cinema se přetlačuje s TV Barrandov
Prosinec byl třetím měsícem v loňském druhém pololetí, kdy se Nova Cinema dostala v měsíčních datech nad TV Barrandov.
Filmový kanál Nova Cinema, který loňský rok v celodenní sledovanosti ve skupině diváků nad 15 let začal na hodnotách překračujících 4 %, skončil v prosinci s rekordním výsledkem 5,54 %. Tím se Nova Cinema už potřetí ve druhém pololetí dostala na pozici čtvrté nejsledovanější tuzemské televize a přeskočila tak TV Barrandov, které toto postavení dlouhodobě náleží.
Poprvé se kanálu Nova Cinema podařilo porazit Barrandov v květnu a od té doby se tak stalo ještě třikrát. Ukázalo se, že podobně jako Barrandov, který vloni bodoval zejména se svými projekty Barrandovský Videostop, dětský Animáček a pěvecký To byl náš hit, slavila také Nova Cinema u diváků úspěch se starší českou produkcí (Slunce, seno, jahody, Slunce, seno a pár facek, Jak utopit dr. Mráčka), ale také s některými zahraničními snímky (Válka světů, Mé jméno je Nikdo).
Vývoj podílu Nova Cinema a TV Barrandov v roce 2011, v %, celý den, D15+
Celoroční podíl TV Barrandov (5,07 %) byl v loňském roce ve výsledku vyšší než u Nova Cinema (4,84 %). Druhý jmenovaný se ale vloni stal nejrychleji rostoucím kanálem, a proto bude zajímavé sledovat vzájemný souboj o pozici čtyřky v letošním roce. Nova Cinema má navíc ve srovnání s TV Barrandov lepší výsledky v mladší divácké skupině 15-54 let. TV Barrandov už před koncem loňského roku naznačovala, že letos chce dosáhnout 7-8% podílu, což byl její cíl i pro rok 2011.
Vývoj podílu TV stanic v roce 2011 byl publikován zde.
Zdroj dat: ATO-Mediaresearch
-mav-