Nových titulů je stále více než zaniklých
Na českém tiskovém trhu pořád více titulů vzniká než zaniká. Přinášíme souhrn nových a zaniklých titulů v roce 2011.
Přestože pokles reklamního trhu se odráží v nižších obratech vydavatelů, na tiskovém trhu i v loňském roce vzniklo více titulů než jich zaniklo. I když se vydavatelé v posledních dvou letech uchýlili k zastavování nevýkonných projektů častěji než v letech předcházejících, převaha nových projektů je stále patrná.
Za nejvýznamnější a nejdiskutovanější události loňského roku lze označit zejména příchod nových ambiciózních časopisů jako např. licenční Forbes (Business Media & Consulting), osobností magazín KRAUS (Sanoma Media), ale také návrat tradičního 100+1 (Extra Publishing).
Vydavatelé šli také vloni cestou extenzí zavedených značek. Bauer Media rozšířil záběry svých stálých titulů pomocí speciálů, Ringier zvýšil záběr v křížovkářských magazínech. Bezplatný deník Metro vstoupil na magazínový trh s třemi placenými časopisy a také ostatní deníky (zejména MF Dnes) se začaly na časopisy více orientovat.
Novým projektem v segmentu časopisů zdravotního stylu na sebe upozornilo vydavatelství Easy Publishing s titulem Kondice.
Přehled některých nových titlů v roce 2011
Zdroj: MDS, MediaGuru.cz
Mezi ukončenými tituly loňského roku jsou některé licenční časopisy (InTouch, Stuff), počítačový Jak na počítač (Mladá fronta), nebo Food Service vydavatelství ČON, které bylo vloni prodáno.
Přehled některých ukončených titulů v roce 2011
Zdroj: MDS, MediaGuru.cz
-mav-