Inzertně nejsilnější časopisy

úterý, 21. února 2012, 05:12 Tisk MediaGuru

Ceníková hodnota reklamního prostoru v časopisech se podle monitoringu společnosti Admosphere v roce 2011 vyšplhala na 6,99 miliardy korun.

Proinzerovaná plocha přitom představovala 49 464 stran. Monitoring ale není vyjádřením reálných příjmů, které vydavatelé z prodeje reklamní plochy získávají.

Podle srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru jednotlivých titulů bez vlastní inzerce se na prvním místě žebříčku umístil týdeník Sedmička. Ten je však vzhledem k formátu a konceptu spíše novinovým titulem.

Inzertně nejvýnosnější jsou časopisy lifestylové se zaměřením na ženy. Nad čtvrt miliardy se vyhoupla ceníková hodnota reklamního prostoru titulu Žena a život, v průběhu roku 2011 zde inzerenti zaplnili plochu v rozsahu 960 stran v celkové ceníkové hodnotě 262,4 milionů korun. Reklamní prostor o 80 milionů nižší ceníkové hodnoty využil měsíčník Marianne (183 mil. Kč), následován je magazíny Elle (170 mil. Kč), Marie Claire (155 mil. Kč) a Glanc (151 mil. Kč).

Časopisy jsou kategorizovány podle Unie vydavatelů, ceníkové hodnoty reklamního prostoru byly očištěny o vlastní inzerci, vklady, přílohy a supplementy.

Top 30 časopisů podle inzerce v roce 2011

Zdroj: Admosphere

Pro srovnání žebříček od konkurenčního monitoringu Kantar Media (včetně suplementů).

Zdroj: Kantar Media

-mav-