Reklamní GRP's přešly v lednu na Primu a Barrandov
Podíl na GRP's se v lednu oproti stejnému měsíci vloni nejvíce zvýšil u stanic Primy a TV Barrandov. Nejsilnější je stále Nova, ale s nižším podílem.
První měsíc nového roku naznačil, jak se mohou dělit reklamní GRP's, popisující velikost reklamních kampaní, poté, co vloni v říjnu vešel v platnost zákaz vysílání reklamních spotů a teleshoppingu na kanálech ČT1 a ČT24. Přestože leden je inzertně slabý měsíc a chování inzerentů je jiné než v exponovaném období jarních měsíců, jistou tendenci leden ukazuje.
Pokud srovnáme počet dodaných GRP's v cílové skupině 15+, resp. TRP's pro 30vteřinové spoty v letošním lednu s obdobím ledna 2011, zjistíme, že silné komerční TV skupiny (Nova a Prima) si minimálně uchovaly svůj podíl z loňska (letos 88 %, vloni 87 %). Oproti loňsku ale v dodaných TRP's výrazně posílily kanály skupiny Prima, jejichž podíl se oproti loňskému lednu zvýšil na 40 %. Naopak podíl kanálů Novy ve stejném období klesl o 6 procentních bodů na 48 %.
Ukazuje se, že na TRP's po České televizi (resp. ČT1 a ČT24) si také v lednu sáhla TV Barrandov, která z loňského ledna zvýšila svůj podíl v letošním lednu na 9 %.
Podíl TV skupin na dodaných TRP's, leden 2012, D15+
Podíl TV skupin na dodaných TRP's, leden 2011, D15+
Hlavní kanál TV Nova je stále z hlediska dodaných TRP's nejsilnější tuzemskou TV stanicí. Oproti loňskému lednu ale se jejich počet mírně snížil. Celkově přinesl letošní leden větší počet dodaných TRP's než stejné období vloni - k růstu vedle hlavního kanálu Primy a TV Barrandov přispěly také menší tematické stanice.
Počet dodaných TRP's TV stanic v lednu 2012 vs. leden 2011, D15+
Zdroj: Admosphere, TRP 30s
-mav-