Respektu a TV Revue vzrostly vloni prodeje nejvíce
Prodej Respektu vzrostl vloni nejvíce ze všech tuzemských týdeníků. Mezi čtrnáctideníky se úspěšně zařadil TV Revue.
Průměrné prodané náklady týdeníku Respekt vzrostly v loňském roce nejvíce ze všech týdeníků. Oproti předcházejícímu roku se zvýšily o necelých 18 %. Druhý prodejně nejúspěšnější týdeník z hlediska růstu prodaného nákladu byl vloni Svět motorů, jediný motoristický týdeník na českém trhu. Příznivý rok, pokud jde o prodané náklady, měly i ekonomické tituly (zejména Ekonom) a také ženský týdeník Blesk pro ženy.
Naopak prodeje vloni poklesly především společenským a bulvárním týdeníkům (Story, Květy, Šíp Plus, Rytmus života), televizním týdeníkům (TV magazín, Týdeník Televize) a některým ženským týdeníkům (Vlasta, Tina, Claudia). O 12 % se také snížily prodané náklady zpravodajského Týdne.
Průměrné prodané náklady týdeníků v r. 2011, v ks
Zdroj: ABC ČR
Mezi čtrnáctideníky se povedl relaunch TV Revue, který vydavatelství Bauer Media převedlo z týdenní periodicity na čtrnáctidenní. Návrat tradiční značky 100+1, kterou vydavatelství Extra Publishing využilo pro svůj magazín Svět, se odrazil v meziročním nárůstu prodejů čtrnáctideníku o 10 %. Zájem o populárně naučné magazíny potvrzují i dobré výsledky magazínu Epocha. A dobré prodeje měly i tradiční značky ABC a Žena a život. Naopak se potvrzuje, že prodané náklady klesají zejména časopisům pro mladé (Bravo, Bravo Girl!).
Průměrné prodané náklady čtrnáctideníků v r. 2011
Pozn.: TV Expres vstoupil na trh v průběhu roku 2011, jeho auditovaný prodaný náklad je pouze za 11/2011 a 12/2011.
Zdroj: ABC ČR
-mav-