Retro styl je v reklamě stále oblíbenější
Poslední dobou v reklamě sílí zajímavá tendence – stále více zde nachází své místo retro a vintage styl.
Retro styl nejvíce využívá grafiky vyvinuté v 50. a 60. letech, která se vyznačuje všudypřítomnou barevností, optimismem a neexistencí počítačového světa. Dlouhodobě jej do svých vánočních kampaní zařazuje Coca Cola, která tím zdůrazňuje tradici a historii své značky. Vedle toho však Coca Cola jede na vlně retro i jiným způsobem: například pro svou novou novozélandskou kampaň využila slavné pin-up girls.
Podobný postup využívající kouzla 60. let použila společnost Post-it ke své prezentaci jakožto první sociální sítě v historii.
Dále retro styl nabízí velmi zajímavé spojení s moderní technologií, kterým je možné akcentovat protiklad kouzla minulosti se současnou modernitou. Jedním z takových příkladů je kampaň pro Apple – symbol dnešní modernity.
Další pak reklama na Kindle.
Pravý boom retro stylu představuje kampaň z dílny agentury Moma Brazil, která v červenci 2010 publikovala 4 vizuály věnované sociálním médiím a zaznamenala celosvětový úspěch.
A následovaly další:
Volkswagen
Posledním příkladem je pak letošní lednová kampaň francouzské společnosti Decathlon specializující se na sportovní vybavení. Ta dokonce jde v minulosti ještě dál a svými dobovými fotografiemi navozuje atmosféru počátku 20. století.
Retro styl má v reklamě své místo a pravděpodobně odráží celkovou společenskou nostalgii po minulosti internetu prostou.
-kch-