Největší vydavatelé zvyšují podíl na trhu

středa, 07. března 2012, 07:30 Tisk MediaGuru

I přes meziroční pokles čtenosti se největším vydavatelům podařilo za poslední rok zvýšit podíl na čtenářském trhu.

Přestože celková čtenost českých titulů byla v letošním druhém pololetí v meziročním srovnání nižší, pěti největším vydavatelům se v tomto období podařilo zvýšit podíl na čtenářském trhu. To potvrzuje, že český trh tištěných médií nadále prochází konsolidací, kdy stále více čtenářů oslovuje méně vydavatelských subjektů.

Pořadí největších vydavatelů se v zásadě nemění. Do výsledků druhého loňského pololetí ale promluvila akvizice Hachette Filipacchi 2000 společností Burda, která se tak stala čtvrtým čtenářsky nejsilnějším vydavatelským domem (Burda Praha + Burda Media 2000) s celkovým zásahem 2,410 mil. čtenářů.

Podíly vydavatelů na trhu, čtenost na vydání, 3.+4.Q/2011

Zdroj: Media projekt

Čtenářsky nejsilnější vydavatelství v Česku, Ringier Axel Springer CZ, meziročně navýšilo ve druhém loňském pololetí svůj zásah (čtenost na vydání) všemi svými tituly o 131 tis. čtenářů (+3,5 %). Stejně tak vydavatelství Bauer Media, nejsilnější časopisecké vydavatelství, si ve druhém pololetí oproti stejnému období vloni mírně polepšilo. V meziročním srovnání procentuálně nejvíce vyrostlo vydavatelství Extra Publishing, které v loňském roce převzalo tradiční značku 100+1. Dařilo se také vydavatelství populárně naučných titulů RF Hobby. Mediální skupina Mafra posílila zejména díky novému suplementu Doma Dnes, který tak vykryl ztráty některých jiných titulů skupiny.

Top vydavatelství, nárůsty/poklesy v tis. osob, 3+4Q/2011 vs. 3+4Q/2010

Celkový zásah vydavatelství v tis. osob, 3+4Q/2011

Zdroj: Media projekt

-mav-