Změna preferencí: mladí sledují sport víc online než v TV

neděle, 04. března 2012, 11:55 Internet & Mobil, TV, Výzkum MediaGuru

Vůbec poprvé byla mezi mladými sportovními diváky zaznamenána větší sledovanost sportovních pořadů online než v televizi.

Nová studie, kterou pro barcelonskou konferenci Global Sports Forum Barcelona 2012 uskutečnila Havas Sport & Entertainment, odhalila změnu preferencí ve sledovanosti sportovních pořadů u mladých diváků ve věku 18-35 let. Zatímco ještě loňská studie ukazovala, že větší počet mladých diváků sleduje sport více na televizních obrazovkách, podle letošních výsledků už vyhrává u mladých Evropanů sledovanost sportovních pořadů online nad televizí.

Výsledky studie budou podrobněji představeny právě na konferenci Global Sports Forum Barcelona ve dnech 7.-9. března. Z jejich hlavních závěrů vyplývá, že 36 % mladých Evropanů sleduje přenosy svého oblíbeného klubu, který svá utkání odehraje každý týden, online, zatímco v televizi jej sleduje 32 %. Organizátoři považují výsledky studie za natolik významné, že preference sledovanosti sportovních pořadů mají být jedním z hlavních bodů letošní konference.

„Sledovanost sportovních událostí online se u mladých dostala nad televizní sledovanost vůbec poprvé. To představuje podstatný vývoj v mediálním chování diváků. Dopady této změny budou obrovské a znamenají, že obchodní modely vysílání sportovních událostí musí být do budoucna pečlivě zvažovány. Televize nadále zůstává nesmírně důležitou, ale je nutné brát v úvahu, že mladí diváci sledují sport rozličnými způsoby. Bude proto nutné vyhovět požadavkům fanoušků na všech distribučních platformách,“ komentoval výsledky Lucien Boyer, prezident Havas Sport & Entertainment.

Výzkum se uskutečnil na konci roku 2011 a na začátku roku 2012 v šesti evropských zemích (Velká Británie, Itálie, Francie, Španělsko, Německo, Nizozemí a Polsko) na vzorku 3500 sportovních fanoušků.

-mav-