Český direkt & Promo: hlavní cena pro kampaň Fordu
Desátý ročník soutěže podlinkové komunikace Český direkt & Promo určil své vítěze. Agenturou roku se stává Ogilvy.
Hlavní cenu si odnesla kampaň Do it yourself, kterou vytvořily pro společnost Ford agentury Wunderman, Ogilvy&Mather a Mindshare.
Titul Agentura roku letos získala agentura Ogilvy, která bodovala v několika kategoriích. Zlato získala za již zmíněnou kampaň v kategoriích Integrovaná komunikace a Digitální komunikace a také za kampaň CEO study pro společnost IBM v kategorii Přímá B2B komunikace. V této kampani se inspirovala globální studií IBM Global CEO study, která mapuje každé dva roky výzvy a trendy pohledem generálních ředitelů významných světových firem.
Dalším zlatem byla agentura Ogilvy oceněna v kategorii Event a field marketing za svou kampaň Daruj správně vytvořenou pro server Fórum dárců, která byla oceněna mimo jiné na festivalu PIAF či letošním Louskáčku.
V kategorii Digitální inovace si zlato odnesl tým Adventures agentury Mather Group za svou kampaň Formát Masthead pro Vodafone. Kampaň, jejíž cíle bylo zajímavě propagovat datový balíček, smíšené tarify spolu s vánoční kampaní, využila unikátního bannerového formátu umožňující interakci s uživateli, tzv. Masthead, na YouTube.
V dalších kategoriích již zlaté ocenění uděleno nebylo. V kategorii B2C komunikace se o stříbrné ocenění dělí kampaň DM Premium Půjčka Komerční banky od agentury EURO RSCG a kampaň Faktura bez faktury Vodafone, kterou vytvořila agentura Young & Rubicam.
Prostřednictvím direct mailu Premium Půjčka od Komerční banky, který byl oceněn i na švýcarském festivalu v Montreux, byla klientům kouzelná mašinka, která jim z vloženého letáku vytvořila reálnou bankovku v hodnotě 200 Kč. Cílem DM bylo zákazníkům sdělit, že půjčku lze od banky získat opravdu snadno a rychle.
Direct mail Faktura bez faktury měla za úkol informovat klienty mobilního operátoru Vodafone o možnosti přejít z papírové faktury na fakturu elektronickou. Zákazníkům tedy byla zaslána obálka, ve které jsou zvyklí své faktury dostávat, nicméně tentokrát byla prázdná pouze s informací na vnitřní straně o nové možnosti zasílání faktur.
V kategorii Retail/merchandising/in-store marketing si stříbro odnesla agentura Wellen pro svou kampaň Andělé nad Prahou pro Českou spořitelnu. Vánoční kampaň využila prostory výloh, které vyzdobila papírovými kulisami Prahy a živým andělem, jenž s kolemjdoucím po celý den komunikoval a lákal je do pobočky pro vánoční dárek.
V nové kategorii Nízkorozpočtových kampaní získala stříbro agentura Ogilvy za kampaň 400 let starý product placement pro společnost Extenda, která pro představení vína sherry vybraným restauracím využila Shakesperovských slavností.
V kategorii Loajalitní a dlouhodobý marketing žádná cena udělena nebyla.
Český direkt & Promo pořádá Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ spolu se sekcí integrovaných podlinkových agentur (iBTL) při Asociaci komunikačních agentur AKA. „Smyslem soutěže není hodnotit pouze nápaditost a kreativitu jednotlivých řešení, ale i jejich napojení na strategii značek, které rozvíjejí, a samozřejmě i jejich dopad na výkony a růst těchto značek,“ řekl výkonný ředitel ADMAZ Tomáš Hájek.
Vítězové soutěže Český direkt & Promo mají možnost se zúčastnit mezinárodní soutěže IMC European Awards, která hodnotí nejlepší kampaně Evropy.
Přehled oceněných soutěže Český direkt & Promo 2012
ocenění | název kampaně | klient | agentura |
Integrovaná komunikace | |||
zlato | Do it yourself | Ford | Wunderman, Ogilvy Praha/Ogilvy&Mather, Mindshare |
stříbro | Šmoulové v Albertu | Ahold | Lowe Praha |
bronz | Artis Pictus | Xerox | Mather Group - tým RMG |
bronz | Probuď v sobě soba | Finlandia | garp*cz |
bronz | Sčítání lidu, domů a bytů 2011 | ČSÚ | McCann Erickson Prague/Momentum |
Přímá B2B komunikace | |||
zlato | CEO study | IBM | Ogilvy Praha/OgilvyOne |
stříbro | Fast print | Wellen | Wellen |
bronz | Pozvánka na Jizerskou firemní 2012 | Jizerská 50 | Mather Group - tým Activation |
bronz | Vrácený balík | DPD | Ogilvy Praha/OgilvyOne |
Přímá B2C komunikace | |||
zlato | neuděleno | ||
stříbro | DM Premium půjčka | Komerční banka | Euro RSCG Prague |
stříbro | Faktura bez faktury | Vodafone | Y&R Praha |
bronz | neuděleno | ||
Digitální komunikace | |||
zlato | Do it yourself | Ford | Wunderman, Ogilvy Praha/Ogilvy&Mather, Mindshare |
stříbro | Testovací studio | ETA | Wunderman |
stříbro | T-Run | T-Mobile | Proximity Prague |
bronz | Cesta okolo světa | ČSOB Pojišťovna | Symbio Digital |
bronz | Rychlá Lhota T-Mobile Vánoce | T-Mobile | Proboston Creative |
Loajalitní a dlouhodobý marketing - neuděleno | |||
neuděleno | |||
Event a field marketing | |||
zlato | Daruj správně | Fórum dárců | Ogilvy Praha/OgilvyOne |
stříbro | Pepsi epopej | Pepsi | MARK BBDO |
bronz | Artis Pictus | Xerox | Mather Group - tým RMG |
bronz | Šmoulí paráda | Ahold | Open at Lowe |
Retail/merchandising/in-store marketing | |||
zlato | neuděleno | ||
stříbro | Andělé nad Prahou | Česká spořitelna | Wellen |
bronz | Testovací studio | ETA | Wunderman |
Digitální inovace | |||
zlato | Formát Masthead Vodafone | Vodafone | Mather Group - tým Adventures |
stříbro | neuděleno | ||
bronz | Rádce v moři fotoaparátů | Megapixel | Wunderman |
bronz | Vodafone a houby | Vodafone | Mather Group - tým Adventures |
Nízkorozpočtové kampaně | |||
zlato | neuděleno | ||
stříbro | 400 let product placement | Extenda | Ogilvy Praha/OgilvyAction |
bronz | Pepsi epopej | Pepsi | MARK BBDO |
bronz | Pozvánka na Jizerskou firemní 2012 | Jizerská 50 | Mather Group - tým Activation |
-kch-