Komunikujeme, že nejsme jen stavební spořitelnou
Ivana Kryglová, jež je pověřena vedením marketingu společnosti Wüstenrot, hovoří o nových kampaních firmy.
Jak jste doposavad spokojeni se svými letošními kampaněmi – Právě teď, ProSichr a ProAuto?
Prozatím můžeme hodnotit jen výsledky první imageové kampaně „Právě teď“, které jsou velmi dobré. Na výsledky těch dvou ostatních si zatím musíme počkat. Ale již nyní vidíme, že se naše spoty ProSichr velmi líbily, a i díky internetové kampani se nám výrazně zvýšila návštěvnost na webu. Navíc jsme za reklamu k ProSichru posbírali různé ceny.
Po 22. hod jste nasadili mafiánský spot v anglickém znění. Jaký byl hlavní záměr tohoto rozhodnutí?
Bylo tohlavně z důvodu, že se nám všem velmi líbil ten mafiánský koncept. Nejdříve jsme si pohrávali s myšlenkou namluvit to italsky nebo rusky, od čehož jsme nakonec ustoupili, protože jsme tím nechtěli přehlušit příběh. Dále v tom sehrála svou roli i skutečnost, že hlavní kreativec naší agentury Scholz&Friends je Američan a storyboardy byly původně napsány v angličtině. A navíc i naši herci byli cizinci, úředník za stolem je původem Angličan a onen mafiánský boss Němec, a tak jsme je nechali namluvit dvě verze, jak anglickou, tak českou. Výsledkem je filmová reklama, která má výborné ohlasy. A právě tato verze pak zvítězila v hodnocení odborné poroty Marketing&Media v kategorii TV spot měsíce února a také si nedávno odnesla bronzovou sošku na mezinárodní reklamní konferenci PIAF 2012.
Nyní Vám běží kampaň ProAuto. Mohla byste ji blíže popsat?
ProAuto běží v outdooru a na internetu. V outdooru máme dvě alternativy: jedna svítí stejně jako ProSichr, jen je tam obřím písmem nápis ProAuto, na druhé je zase nápis „Právě teď se raději dívejte na silnici“. Na internetu podrobněji komunikujeme nabídku komplexního autopojištění, obsahující havarijní pojištění a povinné ručení. Aktuálně navíc nabízíme úrazové připojištění zdarma na pojistnou částku v hodnotě jednoho milionu. Nejlépe nám fungoval „článek“ na serveru Y-Auto, který se tváří jako relevantní nabídka autobazaru na Škodu Octavii, našeho vlajkového vozu, a u něhož je po prokliku možné si spočítat, kolik by jednotlivá pojištění stála. Větší nadlinkovou kampaň k ProAutu plánujeme ještě na podzim.
Na začátku roku jste ohlásili změnu loga i jednotnější komunikaci všech čtyř společností Vaší finanční skupiny. Jaký byl přesný záměr této jednotnosti?
Hlavním záměrem této jednotnosti je ukázat, že nejsme jen stavební spořitelna, ale že toho děláme mnohem víc. Díky nynějším kampaním se nám podařilo zvýšit povědomí o Wüstenrotu jako finanční instituci, ale samozřejmě je to běh na dlouhou trať. V kampani ProSichr komunikujeme nové služby, ceny i produkty, mimo jiné i to, že je možné si sjednat životní pojištění i on-line. Neznamená to však, že bychom ostatní své prodejní kanály opouštěli. Naopak, chceme, aby naši klienti měli možnost výběru. Někteří preferují osobní jednání s finančním poradcem, jiní pohodlí domova a internet nebo telefon.
Hodláte více rozvíjet potenciál sociálních médií ve své komunikaci?
Určitě hodláme. Již nyní máme na YouTube svůj vlastní obrandovaný kanál, kam dáváme naše spoty i„making of“ video. Dále provozujeme FB profil, na kterém již máme 1 000 fanoušků a který budeme nadále rozvíjet. Nyní tam s naší kreativní agenturou vkládáme nové spoty, informace o kampaních a zprávy o námi sponzorovaných sportovcích, kterých máme celkem hodně: Ondru Synka, Romana Koudelku, Kateřinu Emmons, nově také Ester Ledeckou a Tomáše Krause. Naše sportovce však nechceme primárně obsazovat do reklam. Proto jsme si řekli, že jejich prezentace na našem FB profilu, kde budeme informovat o jejich závodech a nejlépe i vítězstvích, bude ideální (smích).
Co pro své sportovní ambasadory děláte?
Umožňujeme jim soustředit se pouze na sport (smích). Díky našemu sponzoringu mohou například i trénovat v zahraničí. Pokud se jim navíc daří, mohou dosáhnout i určitého bonusu. Sponzorujeme také sportovní akce, nedávno například Mistrovství České republiky ve skikrosu. Díky naší podpoře se některé závody dostanou na obrazovku a daný sport tak získá více diváků a fanoušků. Nezapomínáme ale ani fandit. Jezdíme je podporovat, v našem klientském, ale i interním časopise soutěžíme o lístky na jednotlivé závody a pořádáme různé akce. Letos například proběhlo lyžování se skikrosařem Tomášem Krausem.
Jste v přípravě kampaní nějak kontrolováni svou německou centrálou?
Německá centrála nám do způsobu naší marketingové komunikace nezasahuje. Samozřejmě nás kontroluje prostřednictvím dozorčí rady, ví, co se tady děje a my je také pravidelně informujeme. Navíc jak my, tak slovenský či rakouský Wüstenrot máme každý trochu jiná loga, což poukazuje na určitou benevolenci.
Jak pěstujete v současné konkurenci loajalitu klientů?
Zejména prostřednictvím klubu Wüstenrot, který chceme v budoucnu nadále rozvíjet. Velkou část práce odvedou i naši finanční poradci, kteří některé klienty provází takřka všemi životními situacemi. Znají se s nimi a vše funguje na osobním vztahu. Na klientskou péči se chceme zaměřit i v budoucnu a dále ji zlepšovat.
Připravujete se na možné ustanovení Evropské unie ohledně genderového pojištění?
Ano, již na tom intenzivně pracuje naše produktové oddělení a pojistná matematika.