Nejstrašidelnější reklamy světa
Reklama se obvykle snaží nám pořádně zahrát na emoce. Vedle dojetí, touhy a radosti občas sáhne i po trochu drsnějším kalibru. Strach je nepochybně jedním z nich.
Pravda, strach není zrovna nejpoužívanější emocí, které chce reklama dosáhnout, ale právě proto má velkou schopnost zaujmout. Některé níže uvedené reklamy jsou až tak strašidelné, že musely být zakázány. Proto opatrně, u následujícího obsahu hrozí nebezpečí, že se budete bát.
Strašidelný styl si pro svou propagaci vybrala například společnost Dulux, vyrábějící nástěnné barvy, která ve svém australském spotu rozehrála scénu hororového žánru. Temná atmosféra noci, štěkot psů a do toho duch, který pronásleduje ostatní obyvatele. Nepočítal však se stěnou natřenou vnitřní barvou na stěnu Dulux…
Další reklama na kávu v plechovce společnosti K-fee zvolila naopak poklidnou atmosféru, kterou zakončila šokujícím záběrem a sloganem Ještě nikdy jste nebyli tak vzhůru (So wach warst du noch nie). Reklamní spot běžel v německé televizi pouze několik dní, poněvadž musel být stažen poté, co byl seznán rizikovým pro diváky-kardiaky.
Nicméně i tak se v internetové komunitě těšil velké oblibě a dočkal se mnoha mutací, které využívají stále týž princip: poklidnou a mírumilovnou atmosféru na začátku, efekt leknutí na konci.
Nakonec tento princip využila společnost K-fee i při uvedení svého slabšího kávového nápoje, jen s tím, že síle kofeinu přizpůsobila i míru leknutí.
Hororový zombie styl si pro svou reklamu vybrala také žvýkačka Dentyne Frost Bites, která svou sílu demonstruje tak, že při velkém množství dokáže dokonce i zmrazit člověka. Slogan Malá, ale mocná (Small but powerful) je zde více než explicitní.
Reklama společnosti Phones4U se sloganem Nevyužití našich nabídek vás bude pronásledovat (Missing Our Deals Will Haunt You) si vysloužila kvůli své přílišné hororovosti více než 180 stížností u ASA (Advertising Standards Authority) a následně musela být stažena z televizních obrazovek. Ale i přesto zaznamenala velký úspěch.
Společnost Nike se pro jeden ze svých spotů zase inspirovala dnes již kultovním hororem z roku 1974 Texaským masakrem motorovou pilou. Narozdíl od filmové předlohy se oběti v reklamním příběhu podařilo uniknout, jak jinak než díky skvělé běžecké obuvi značky Nike. Odpověď na otázku Proč sport? pak dostává zcela nové rozměry: Protože žijete déle. Stejně jako u předchozích i tato kampaň musela být z televizních obrazovek stažena.
Neméně strašidelný je i spot Dirt Devil – Exorcist, vytvořen Filmovou Akadamií Baden-Württenberg pro značku vysavačů Dirt Devil společnosti Centrino Clean Control, který byl letos oceněn stříbrem na festivalu NXT STAGE Hollywood International Advertising Awards.
Mnohokrát oceněný byl i reklamní spot na auto Smart, který pro automobilku DaimlerChrysler vytvořila v roce 2006 německá agentura BBDO Campaign. Ukazuje, čemu všemu se dá předejít, když si zvolíte dvousedadlový Smart místo klasických 4 sedadel.
-kch-