Konzumace tradičních médií na internetu roste

pondělí, 04. června 2012, 14:09 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Nová vlna výzkumu o evropském mediálním chování zaznamenává růst konzumace tradičních médií online a také souběžnou konzumaci více médií.

Poslední výsledky výzkumu Mediascope Europe od IAB (Interactive Advertising Bureau) ukazují, že internet v Evropě používá už 427 mil. Evropanů, což představuje 65 % obyvatel kontinentu. V průměru každý týden stráví na internetu necelých 15 hodin. Více než třetina Evropanů (37 %) přistupuje na internet s využitím více než jednoho komunikačního nástroje. Většina sice stále volí přístup na internet přes počítač, mobilní internet už ale využívá 21 % Evropanů (139,2 mil.) – jde zejména o mladší uživatele ve věku 16-24 let především ze severní a západní Evropy.

Přístupy na internet přes počítač a přes mobil

 region přístup přes počítač přístup přes mobil
Evropa průměr 64% 21%
západní Evropa 79% 31%
severní Evropa 86% 36%
jižní Evropa 59% 19%
střední a východní Evropa 53% 14%

Výzkum také zjistil, že většina „tradičních“ médií je konzumována online. 91 % internetových uživatelů (389 mil.) do průzkumu uvedla, že na internetu konzumují novinové zpravodajství – nejčastěji jde o skupinu uživatelů ve věku 35-54 let. Více jak 70 % uživatelů (73 %) pak sleduje televizi online (311,6 mil.), což platí především pro skupinu ve věku 16-24 let, rádio na internetu poslouchá 67 % uživatelů.

Konzumace tradičních médií na internetu



 skupina sleduje TV online čte noviny online poslouchá rádio online
16-24 83% 89% 81%
25-34 70% 92% 67%
35-44 81% 93% 78%
45-54 70% 93% 60%
55+ 67% 90% 57%
muži 93% 73% 68%
ženy 89% 74% 66%

Roste zároveň souběžná konzumace více médií – tzv. multitasking. Téměř polovina Evropanů je na internetu v době, kdy sledují televizi – zejména Norové a Francouzi jsou nejčastějšími konzumenty online a TV zároveň. „Už není možné mluvit o využívání internetu jako o izolované aktivitě. Stále rozšířenější možnosti zařízení, která uživatelé používají pro přístup k internetu a stupeň, do jaké míry jej využívají, zatímco konzumují jiná média, ukazuje hluboké propojení uživatelů s internetem,“ komentuje Alison Fennah z IAB Europe.

Výzkum byl uskutečněný kombinací většího počtu metod – online dotazníku, telefonického rozhovoru a face-to-face dotazování. Celkem bylo uskutečněno 50 tis. rozhovorů v 28 evropských zemích. Mediascope Europe patří k nejdůležitějším zdrojům o spotřebním a mediálním chování Evropanů.

Zdroj všech dat: Mediascope Europe 2012

-mav-