Světové značky kombinují TV s digitálem
Velké značky čím dál víc přicházejí na chuť propojení digitální komunikace s televizí. Častým jevem je tak podpora projektů spojující digitální média s televizním obsahem.
Telefonní operátor AT&T uzavřel partnerství s televizní stanicí Fox v souvislosti s novým seriálem Touch, vyprávějícím o chlapci, který se svým otcem komunikuje prostřednictvím číselných zpráv.
Partnerství se mimo jiné představí formou product placementu v aplikaci Air Graffiti, jež je stále ještě ve vývoji. Tato aplikace svým uživatelům umožní vzájemně si sdílet lokálně podmíněné zprávy přímo na satelitní mapě.
Vedle toho společnost AT&T vytvořila internetový seriál Daybreak, který bude odkazovat na televizní seriál Touch. Internetový seriál bude k vidění na speciální stránce, na kanálu YouTube a serveru Hulu.
Záměrem partnerství je pro AT&T především možnost představit se jako inovativní společnost, která ve svém oboru udává směr. Esther Lee, seniorní viceprezidentka pro brand marketing a reklamu společnosti, k tomu dodává: „Samozřejmě jsou předmětem našeho podnikání především zákazníci, ale kromě toho se zaměřujeme i na Wall Street a celý ekosystém technologických vývojářů.“
Společnost Visa chce zase co nejvíce vytěžit své partnerství s letní olympiádou. Proto vytvořila kampaň, ve které na Facebooku a jiných sociálních platformách vybízí internetové uživatele k nahrávání videí a fotografií s povzbuzujícím sdělením pro olympioniky. Kampaň je podpořena televizním spotem s hlasem Morgana Freemana. Postupně budou přibývat další spoty, které však budou doplněny o zdařilé povzbuzení fanoušků.
Letní olympijské hry se rozhodla využít rovněž americká společnost NBC, která bude záznamy z olympijských utkání zadarmo streamovat na internetu.
K propojení s digitálem se odhodlala i FMCG společnost Unilever, která se stala hlavním sponzorem FB aplikace „Magnum Mini Moments“, hostující klasické scény filmů z produkce Paramount, vlastněné společností Viacom. Jedná se například o dnes již kultovní scény z filmů Pomáda, Top Gun nebo Kmotr.
Tím, že společnost Unilever zakoupila roční licenci na autorská práva k daným scénám, umožnila uživatelům aplikace oblíbené scény sdílet. Vzhledem k tomu, že každá ze scén je obrandovaná, se jedná o novou difitální formu sponzoringu pořadů, která je již dobře známá z televize.
Spolu s tím se Unilever spojil také se značkami, jako je Simple nebo Bertolli, za účelem sponzoringu online seriálu WIGS, který je vysílán na svém kanále YouTube. Stejně jako ATT i Unilever se chce títmo způsobem prezentovat jako inovativní společnost, která jde s dobou.
Zdroj: Warc, The New York Times, Ad Age
-kch-