Profit míří do Mladé fronty, Sedmička do Empresy

úterý, 03. července 2012, 07:15 Tisk MediaGuru

Vydavatelství Mladá fronta a Empresa Media si vzájemně vyměňují tituly: MF získává Profit a předává Emprese týdeníky Sedmička.

František Savov, majitel vydavatelství Mladá fronta, a Jaromír Soukup, který je spojen s vydavatelstvím Empresa Media, se domluvili na vzájemném obchodu. Od 1. srpna 2012 přechází do portfolia vydavatelství Mladá fronta podnikatelský týdeník Profit, který dosud patřil vydavatelství Empresa Media. Empresa Media zase od Mladé fronty získává týdeníky Sedmička.

"S účinností od počátku srpna 2012 si vydavatelské domy vzájemně odprodají práva k titulům Profit a Sedmička," oznámila v úterý obě vydavatelství.

Mladá fronta tak akvizicí týdeníku Profit konsoliduje ekonomické tituly. V uplynulých týdnech už získala týdeník Euro. Podnikatelský Profit je tak dalším titulem, který vedle ekonomického deníku E15, Eura a některých odborných magazínů, doplní portfolio ekonomických titulů vydavatelství Mladá fronta.

Empresa Media se zase zaměří na rozvoj společenských týdeníků. Zpravodajský týdeník Týden doplňuje v jejím portfoliu společenský magazín Instinkt. Regionální týdeníky Sedmička, jejichž podobu plánovala Mladá fronta změnit na společenský týdeník, tak budou pravděpodobně pod novým vydavatelem vycházet jako vysokonákladový společenský týdeník. Znamenalo by to definitivní ústup týdeníků Sedmička z regionálního tiskového trhu, který ostatně jeho původní vydavatel avizoval už letos v dubnu.

Vedle zmíněných týdeníků jsou s vydavatelstvím Empresa spojeny i magazíny pro mladé čtenářky Popcorn a Top dívky.

-mav-