Batman v hlavní roli reklamy
Nový Batman je od minulého týdne k vidění v českých kinech a zatím si vede úspěšně. Kromě Gothamu se však tento komiksový hrdina rád objevuje i v reklamě.
Černý netopýří muž, který dohlíží už po desetiletí na hříšné městečko Gotham City a neúnavně bojuje proti všem Tučňákům, Hádankářům a Jokerům, patří mezi oblíbence reklamního průmyslu. Hlavní roli mu nabídli již několikrát a on ji pokaždé rád přijal.
Batman doslova zazářil v reklamě na automobil Volkswagen a jeho servisní službu, kterou v roce 2006 připravila italská agentura DDB Communication.Nepřetržitý autoservis propagoval i v indické kampani od agentury Makani Creatives. V ní ukázal, že autoservis Top Gear Auto Point zasáhne opravdu kdekoliv a kdykoliv.
V italské kampani od agentury Armando Testa z roku 2010 mu zase automobilka Fiat se svou značkou Lancia vzdala hold.
Svou nevyčerpávající energii zase uplatnil v peruánské kampani od agentury Pragma DDB na baterky Energizer.
Obsazen byl i v kampani pro McDonald’s a jeho tematicky laděný Happy Meal od indické agentury Leo Burnett.
V další indické kampani se sloganem „Když se navzájem špatně třou“ (When they rub each other the wrong way) byl Batman nucen zapózovat spolu s Jokerem na podporu léků proti artróze. Kampaň připravila agentura Sorento Healtcare Communication.
S ostatními superhrdiny, jako je Superman nebo Spiderman, si zahrál v kampani od agentury 1PointSize pro Stori, indický obchod s oblečením. Kampaň, kterou nafotil fotograf Sharad Haksar, ukazovala, že každý ze superhrdinů má svůj vnitřní příběh (inside story) a ten vnější (outside stori).
V podobném obsazení, byť s přebytečnými kily, si superhrdinové zahráli v kampani na fitness centrum Power House Health Club od indické pobočky agentury Euro RSCG.
Batmana využila i Mezinárodní společnost pro lidská práva (ISHR) pro svou kampaň, v níž upozornila na důležitost svobody tisku. Kampaň pochází od berlínské agentury Scholz & Friends.
Batman byl rovněž jednou z tváří americké kampaně Got milk? (Už jsi měl mléko?), jejímž záměrem je podporovat konzumaci kravského mléka v populaci. Reklama s Batmanem upozorňuje na skutečnost, že Batmobil není to jediné, co potřebuje natankovat.
V sociální kampani pro dubajské Rashidovo pediatricko-terapeutické centrum se ve znamení sloganu „Oblečte se jeden den jinak“ (Dress Differently For a Day) Batman převlékl za Supermana, čímž upozorňoval na speciální donátorskou akci.
Jak je vidět, Batman toho zvládne celkem hodně. Zvládat dvojí identitu, bojovat proti gothajským zloduchům, pokaždé se zamilovat a občas si také přivydělat v reklamě. Prostě superhrdina.
-kch-