Magna: výhled mediálních investic ve světě odlišný, v ČR stagnace

středa, 29. srpna 2012, 11:12 Marketing, Reklama, Výzkum MediaGuru

Podíl internetové reklamy se ve světě blíží k 20%, naznačuje ve svých aktuálních odhadech Magna Global.

Internet je tak nejrychleji rostoucím mediatypem současnosti, i když ve srovnání s loňským rokem se jeho růst zpomalil. Celkově pak Magna Global (komunikační skupina Interpublic Group) předpokládá, že investice do nákupu reklamy v médiích letos ve světě meziročně vzrostou o 4,8 %.

Odhad růstu mediatypů ve světě, media net, 2012 (v %)

Z hlediska jednotlivých digitálních reklamních formátů se nejvyšší nárůsty předpokládají v online reklamě a v mobilní reklamě.

Odhad růstu digitálních formátů, media net, 2012 (v %)

Tradiční reklamní trhy pokračují v recesi, u některých je ale patrné mírné zlepšení. Pro USA je letos odhadován růst +4 %. Evropské regiony jsou na tom z pohledu vývoje reklamních investic rozdílně: zatímco jižní Evropa (zejména Řecko, Španělsko, Portugalsko, Itálie) a východní Evropa (Chorvatsko, Maďarko, Bulharsko) zaznamenávají poklesy investic (v Řecku jde o meziroční pokles o více než 20 %), v případě nejsilnějších evropských trhů Německa a Velké Británie je odhadován mírný růst, na úrovni cca 2-3 %.

V Česku letos Magna Global předpovídá stagnaci (+0,4 %).

Odhad růstu mediatypů v ČR v %, 2012, media net

Zdroj všech dat: Magna Global

-mav-