Uživatelé tabletů vyžadují interaktivní reklamu
Majitelé plochých počítačů očekávají bannery založené na videu a herních elementech. Reklamní obsah přijímají lépe než uživatelé klasických počítačů.
Téměř jeden tisíc majitelů tabletů se zúčastnilo šetření na téma ideální reklamy v těchto přístrojích, které ve Velké Británii zorganizovala výzkumná agentura Ipsos. Z výsledků vyplývá, že respondenti očekávají rozdílný reklamní obsah od toho, který se objevuje v desktopech a noteboocích.
Více než polovina dotázaných očekává, že zadavatelé u takovéto reklamy využijí interaktivity, jakožto unikátní vlastnosti, kterou tomuto druhu počítačů poskytuje dotyková obrazovka. Celá třetina uživatelů je přitom dosavadní reklamou, kterou znají ze svého tabletu, zklámána.
Výzkum také ukázal, že interaktivní bannery s videem či herními elementy jsou přijímany daleko lépe. Za inovativní a zajímavé byly označeny třikrát častěji, než tomu bylo u statických reklam. Za snadněji zapamatovatelné je pak považuje dvojnásobek respondentů.
Dvě třetiny respondentů by navíc preferovaly větší množství reklamy výměnou za nižší předplatné, bezplatný download aplikací či jiné úlevy na poplatcích za obsah.
Pozitivní přístup k tomuto druhu reklamy odhalil již květnový průzkum společnosti ValueClick, v němž polovina zúčastněných uživatelů internetu přivítala online reklamu jako řešení poplatků za konzumovaný obsah. Pouze jeden respondent z deseti vyjadřuje ochotu platit za konzumaný obsah bez reklam.
Následující reklamy patří bezesporu k tomu nejkreativnějšímu, co bylo pro zařízení s dotykovým displejem zatím vytvořeno.
Liberté, Kanada
White Collar, USA
Volkswagen, Brazílie
Visa, USA
-ptv-