Empresa Media kupuje TV Barrandov

středa, 12. září 2012, 10:45 TV MediaGuru

K tištěným titulům přidává Empresa Media také televizní stanici Barrandov. Její akvizici společnost ve středu potvrdila.

Vydavatelská společnost  Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 % akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, provozovatele celoplošné televize TV Barrandov, doposud vlastněných skupinou Moravia Steel.

Empresa Media tak rozšiřuje své portfolio médií a ke svým  tiskovým titulům připojuje čtvrtou nejsledovanější televizní stanici v České republice.

„TV Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jež budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice. Naší ambicí je televizi dále posilovat a přitom využívat všech synergií a potenciálu společnosti Empresa Media“, sdělila k  akvizici Marcela Hrdá, předsedkyně představenstva  Empresa Media.

Do funkce předsedy představenstva TV Barrandov byl s okamžitou účinností jmenován Robert Kvapil.

Empresa Media, spojená s majitelem mediální agentury Médea Jaromírem Soukupem, začala své mediální portfolio rozšiřovat od loňského roku, když převzala magazíny Týden a Instinkt. Nedávno do svého portfolia získala výměnou za magazín Profit týdeník Sedmička. Do jejího portfolia patří také mládežnické tituly Popcorn a Top dívky.

Znamená to, že z TV Barrandov odešla Janka Vozárová, která dosud zastávala post předsedkyně představenstva. Ta už v červnu byla v pozici generální ředitelky televize nahrazena Martinou Liškovou. Zda budou následovat další personální změny, zatím není jasné.

O tom, že Empresa Media rozšíří svůj záběr na mediálním trhu také o TV Barrandov, se spekulovalo už několik měsíců.

TV Barrandov snížila v loňském roce svoji ztrátu na 181 mil. Kč z předloňských více než 333 mil. Kč. Televize tak každý rok svoji ztrátu snižuje, její kumulovaná výše však už celkově přesahuje 1 mld. Kč (1, 058 mld. Kč).

Nová vlastnická struktura by mohla vést k rozšíření přímo zapojených TV stanic na novém měření sledovanosti. Sdružení SPMS totiž vedle CET 21, provozovatele TV Nova, založila agentura Médea. TV Barrandov v minulém týdnu stáhla svoji žádost o řádné členství v ATO, které je rovněž zadavatelem TV měření.

-mav-

- Jaromír Soukup je znám jako úspěšný podnikatel s přesahem do politiky. Je majitelem mediální agentury Médea Group, která často pracuje i pro politické strany. Médea Group sídlí v Praze a pobočky má v Brně a Bratislavě, je členem mezinárodní sítě Havas Média a má zastoupení v 91 zemích světa.
- Soukup ovládá také společnost Empresa Media, která vydává časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět a jejich online verze. Loni v prosinci vydavatelství koupilo týdeník Profit, který letos v létě prodalo vydavatelství Mladá fronta, od kterého naopak získalo titul Sedmička, jež posléze proměnilo v bulvární týdeník. Na základě licenční smlouvy s německým vydavatelstvím Vision Media vydává časopisy pro mladé Popcorn a Top dívky. Dnes oznámilo, že koupilo TV Barrandov.
- V politice se začala Médea a její majitel Jaromír Soukup výrazně angažovat před volbami v roce 2006, kdy podporu jeho agentury získala Strana zelených (SZ). Soukup, který podle médií dlouhá léta spolupracoval s tehdejším šéfem SZ Martinem Bursíkem, pomáhal zeleným s financováním kampaně, když jim odložil splatnost faktur za poskytnuté služby.
- Po volbách, v nichž Strana zelených uspěla a dostala se do Sněmovny, se pak Soukup stal vyjednavačem zelených v ekonomických otázkách při jednání o možné trojkoalici (nakonec ale vznikla menšinová vláda ODS). Obdobnou roli hrál i koncem roku 2006, kdy už byla výsledkem koaliční vláda ODS, SZ a lidovců.
- V dubnu 2007 se stal náměstkem ministryně školství za zelené Dany Kuchtové, na starosti měl veřejné zakázky, vnější vztahy a komunikaci. Koncem léta 2007 mu Kuchtová svěřila i oblast evropských fondů, kvůli které byla kritizována a nakonec také odstoupila. S Kuchtovou odešel v září 2007 z ministerstva i Soukup.
- Během působení na ministerstvu se Soukup také rozkmotřil s Bursíkem. V tisku se objevily informace o tom, že důvodem sporu bylo, že Soukup chtěl ovlivňovat rozhodování o veřejných zakázkách. V roce 2010 Soukup řekl, že se s expředsedou zelených rozešel už před svým odchodem z pozice náměstka z jiného důvodu - strana mu prý ještě dlužila za kampaň a současně si novou objednávala u konkurence, "což se nedělá".
- Kolem politiky se ale Soukup nepřestal angažovat ani po rozchodu s Bursíkem, mimo jiné podporoval Bursíkovy vnitrostranické oponenty; například Olgu Zubovou, jednu z poslankyň SZ, která se v březnu 2009 podílela na předčasném konci Topolánkovy vlády. Soukup poté financoval její Demokratickou stranu zelených (byl dokonce místopředsedou strany) ve volbách do Evropského parlamentu i před nakonec zrušenými předčasnými volbami do Sněmovny v roce 2009.
- Před volbami v roce 2010 agentura Médea mimo jiné spolupracovala s ČSSD a zajišťovala nákup inzertního prostoru pro Věci veřejné (VV). Agentura Médea také radila manželce tehdejšího šéfa ČSSD Jiřího Paroubka Petře, jak komunikovat s médii.

- Někdejší premiér úřednické vlády Jan Fischer letos oznámil, že Soukup s ním bude zdarma spolupracovat na jeho kampani před volbou prezidenta. "Bude pomáhat jako Soukup, nikoliv jako Médea," zdůraznil Fischer.

-čtk-