Konzumaci médií dnes ovládá multiscreening
Až 90 % našeho každodenního kontaktu s médii se podle nové studie společnosti Google odehrává před obrazovkami nejrůznějších velikostí.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2012/09/Google_multiscreen.png?v=1)
Studie The New Multiscreen World, kterou zpracovala společnost Google, ukazuje, jakým způsobem dnes probíhá konzumace médií. Zjistila totiž, že 90 % času, který s médii strávíme, se k nám dostává přes obrazovky různých velikostí - od displejů mobilních telefonů, tabletů, přes počítače či notebooky k televizním obrazovkám.
Hlavním trendem současné mediální konzumace je tak multiscreening. Podle studie Googlu volíme jednotlivé mediální kanály podle kontextu daného naší lokalitou, potřebami a času, který můžeme médiím věnovat. Multiscreening, který má představovat více než 4 hodiny z každého dne, může být dvojího charakteru:
1. sekvenční - mediální kanály volíme separátně a během dne je měníme.
2. simultánní - mediální kanály používáme souběžně.
Naše mediální pozornost má být podle studie rozdělena zejména mezi čtyři hlavní kanály: chytré mobilní telefony, tablety, počítače a televizní obrazovky. Televizním obrazovkám a počítačům věnujeme nejdelší část každodenní interakce - u obrazovek to má být v průměru téměř 45 minut denně, u počítačů necelých 40 minut denně.
Sekvenční multiscreening, při kterém mediální platformy měníme, je typciký zejména pro vyhledávání, sociální networking a online nekupování. Simultánní multiscreening je nejběžnější v případě souběžného sledování televize a používání chytrého telefonu (81 %). Nejčastější aktivitou při simultánním multicreeningu je emailová korespondence.
Právě role televize se v současném mediálním prostředí mění. 77 % televizních diváků podle studie Googlu tvrdí, že během sledování televize využívají další mediální kanály - zejména chytré telefony nebo počítače / notebooky. Nejčastěji přitom vyhledávají to, co na obrazovce vidí - a to jak z hlediska programu, tak i komerční komunikace (reklamy).
Zdroj: The New Multiscreen World, Google
-mav-