Online nákupy stále rostou

sobota, 08. září 2012, 07:06 Výzkum MediaGuru

Spotřebitelé stále častěji nakupují přes internet. Nárůst nákupu se však výrazně liší segment od segmentu.

Průzkum agentury Nielsen, jenž probíhal v 56 zemích, včetně České republiky, zjistil, že 49 % respondentů nakoupilo v období prvního čtvrtletí tohoto roku online.

Až 60 % dotázaných uvedlo, že využívá internet pro rozhodování při nákupu potravin. Více než čtvrtina respondentů (26 %) uvedla, že v příštích třech až šesti měsících plánuje přes internet nakoupit jídlo a nápoje, tj. o 8 % více než v roce 2010.

Kosmetické výrobky online nakoupilo 25 % dotázaných, což představuje 3% nárůst oproti minulému průzkumu. Stejně tak mírně vzrostl nákup oblečení a módních doplňků: letos si oblečení přes internet nakoupilo 37 % dotázaných oproti 36 % z roku 2010.

Další segment, v němž rostl podíl nákupu online, představuje počítačový software a hry, které nakoupilo na internetu 29 % dotázaných, což je o 18 % více než před dvěma lety. Stále větší oblibě se těší také online nákup vstupenek na kulturní či zábavní akce, které si letos koupilo o 10 % více respondentů než v roce 2010 (20 %).

Naopak pokles byl zaznamenán v oblasti tištěných knih, novin a časopisů: oproti roku 2010, kdy je na internetu nakupovalo 44 % dotázaných, je to letos o 11 % méně. Příčinou poklesu může být nástup elektronických knih a předplatné online časopisů, které si přes internet nakoupilo 20 % dotázaných.

Průzkum také ukázal, že skoro polovina respondentů (46 %) využívá při nakupování sociální média, a to zejména za účelem získání potřebných informací či doporučení.

Zdroj: Nielsen

-kch-