Stratosféra končí s vydáváním české verze FHM

pondělí, 24. září 2012, 12:01 Tisk MediaGuru

Vydavatelství Stratosféra ukončuje s říjnovým číslem vydávání pánského magazínu FHM.

Stratosféra se po čtyřech a půl letech rozhodla ukončit vydávání pánského magazínu FHM (For Him Magazine). Ten na český tiskový trh přivedla v únoru roku 2008 v licenci britské odnože Bauer Media.

„S říjnovým číslem časopisu FHM vypršela licence, kterou naše vydavatelství mělo uzavřenou se společností Bauer Media UK. Obě strany se dohodly na ukončení vydávání titulu k tomuto datu,“ vysvětlil ředitel vydavatelství Stratosféra Antonin Herbeck. Rozhodnutí zdůvodňuje přesunutím čtenářů FHM na internet, konkrétně na webové stránky vydavatelství www.jenpromuze.cz a také směrem k titulu Esquire, který Stratosféra rovněž vydává. Obě zmíněná média tak nahrazují FHM v kampaních, zaměřených spíše na mladší populaci mužů.

Magazínu FHM se tak na českém trhu nepodařilo překonat konkurenční Maxim, který je jeho velkým rivalem a na jehož postavení chtěl zaútočit.

Znamená to, že z českého trhu odchází další licenční značka v segmentu pánských magazínů životního stylu. Samozřejmě ze předpokladu, že se ji nerozhodne využít některý z jiných vydavatelů.

Stratosféra už ke konci loňského roku ukončila vydávání magazínu Stuff. V Česku už nevycházejí ani magazíny Men′s Health, který Sanoma ukončila na konci roku 2006, a ani magazín Penthouse, jenž byl posléze nahrazen titulem X-Max. Ten skončil v roce 2003.

Jedničkou v segmentu lifestylových titulů pro muže je tak s jasným náskokem magazín Maxim (vydává Burda Media 2000).

Odhad čtenosti časopisů životního stylu pro muže (tis. osob)

Zdroj: Media projekt, 1.1.-30.6. 2012, SKMO, Unie vydavatelů, Median, GfK Czech

-mav-