TV Pětka chce do roka získat 1% podíl na trhu
Do jednoho roku od startu by chtěla nová celoplošná stanice Pětka získat 1% podíl na trhu. Elektronicky bude měřená od prosince.
Nová celoplošná stanice Pětka, která odstartuje své vysílání v pondělí 15. října 2012, se chce orientovat zejména na zábavní pořady z vlastní produkce. „Celá koncepce Pětky je postavená na zábavě a původní tvorbě. Cílová skupina je rozhodně main stream, který je na našem trhu definován věkem 15-54. Jsme orientovaní na diváka, který zkrátka hledá zábavu a chce sledovat něco jiného než seriál,“ přiblížil MediaGuru.cz obchodní ředitel Pavel Jamný.
Z programového schématu nové televize vyplývá, že se snaží postavit spíše alternativní skladbu pořadů k nabídce velkých plnoformátových stanic. Přestože vlajkový pořad, reality show Iveta, sledující pokus Ivety Bartošové o návrat, by mohl vyvolat otázky, zda nebude chtít o diváka soupeřit hlavně s TV Barrandov, Pětka tento záměr nepotvrzuje. „TV Barrandov má trochu jinou cílovou skupinu diváků, než má Pětka, ale k nějakému souběhu určité části diváků jistě dojde. To se stane ale u všech celoplošných televizí,“ říká Jamný.
Provozovatelem nové stanice je společnost Metropol TV, pod jejíž křídla rovněž spadá stejnojmenná televize, vysílající v hlavním městě a ve Středočeském kraji. Propojení obou televizí má být v redakční rovině jen částečné. Pětka chce z televize Metropol převzít například pořady Supermáma (moderuje Lejla Abasová), Na vrcholu (moderátoři Eva Jurinová a Martin Severa), V luftě s Jakubem Kohákem nebo City Koktejl.
Obchodně však budou TV Pětka a TV Metropol propojeny úplně. Spotovou reklamu do obou televizí bude prodávat mediální zastupitelství Atmedia a přímý prodej jak do TV Metropol, tak do TV Pětka bude řešit obchodní oddělení společnosti. Od zahájení vysílání 15. října bude reklama na TV Pětka prodávána na základě pásmového ceníku. V elektronickém měření sledovanosti se objeví od prosince 2012. „Do konce listopadu budeme neměřená stanice. Od 1.12. 2012 jsme zařazeni do měření a od tohoto data začínáme prodávat reklamu na GRP,“ upřesnil Jamný.
TV Pětka se chce během následujících let zařadit mezi pět nejsledovanějších televizí v Česku. Jejím cílem je pohybovat se po 12 měsících vysílání na 1% podílu s déle trvajícím nárůstem.
Pořadem, který odstartuje vysílání TV Pětka, bude v pondělí 15. října od 20.00 reality show Iveta. Má mapovat návrat Ivety Bartošové na scénu pop music a zachycovat její přípravu vedoucí zpět na výsluní českého showbyznysu. Vysílat se bude od startu televize v říjnu až do prosince, kdy by přípravy měly vyústit v předvánoční koncert Ivety Bartošové v Lucerně.
Kromě toho nabídne Pětka například Buřtcajk Zdeňka Izera zaměřený na parodie nebo pořad Koule, ve kterém mají známí lidé glosovat události dne. Vysílat bude také pořady Bulvárek moderovaný Kateřinou Kristelovou a Janem Antonínem Duchoslavem nebo Svět celebrit, kterým provede herečka Alice Bendová.
Výběr pořadů z programového schématu TV Pětka
Iveta reality show ze života zpěvačky Ivety Bartošové, která plánuje svůj návrat do vyprodané Lucerny |
Buřtcajk Zdeněk Izer a jeho parodie na všechno |
Nevař z vody talk show Davida Suchařípy s plným talířem zábavy. Známé osobnosti v neznámém světě kuchařského umění |
Šoumeni soutěž, ve které soutěžící nevědí, že soutěží... |
Koule známí lidé glosují udáosti dne, moderují Ivo Šmoldas, Pavlína Wolfová, Luděk Staněk |
Bulvárek drby ze světa celebrit, moderují Jan Antonín Duchoslav a Kateřina Kristelová |
Nic není nemožné Petr Vondráček a jeho hosté zjistí, co všechno nevědí |
Volejte prezidenta favorité i outsideři v boji o prezidentské křeslo, moderuje Petr Skočdopole |
Sen a den Mahulena Bočanová a Zuzana Straková v salonech krásy, ulicích, barech a obchodech Prahy |
Svět celebrit emoce i chladný kalkul ve světě showbyznysu, moderuje Alice Bendová |
-mav-