Češi jsou nejvíc ochotni zaplatit na internetu za filmy
Nejvíce českých uživatelů je ochotných platit na internetu za filmy, online přenosy koncertů a sportovních utkání, ukazuje výzkum Mediascope.
Čeští internetoví uživatelé jsou ochotnější platit za různé druhy obsahu na internetu než internetoví uživatelé v Evropě. Nejvíce z nich je ochotno platit za filmy (29 %), dále za online přenosy koncertů (16 %) a sportovních utkání (15 %). Uživatelé mobilního internetu jsou ochotnější platit za zpravodajství více než desktopoví. Informace vyplývají z mezinárodního průzkumu Mediascope, realizovaného Sdružením pro internetovou reklamu ve spolupráci s IAB Europe na jaře letošního roku.
Ochota internetových uživatelů platit za určitý typ obsahu
Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012
Většina (56 %) českých internetových uživatelů je ochotna platit předplatné alespoň za jeden z dotazovaných typů obsahu na internetu, je to o dvanáct procentních bodů více, než je evropský průměr (44 %). U uživatelů mobilního internetu je ochota platit ještě vyšší – 69 % uživatelů přistupujících k internetu prostřednictvím mobilního telefonu a 88 % prostřednictvím tabletu.
Uživatelé mobilního internetu přes mobil jsou nejvíce ochotni platit za sportovní online přenosy (37 %), zpravodajství (36 %) a TV programy (31 %).
Uživatelé mobilního internetu prostřednictvím tabletu jsou nejvíce ochotni platit za filmy (44 %), online přenosy koncertů (41 %) a zpravodajství (30 %).
Ochota uživatelů platit za určitý typ obsahu (PC, tablet, mobil)
Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012
Výzkum je realizován reprezentativním telefonickým a on-line dotazováním ve 28 evropských zemích. V menší míře probíhal od roku 2003, Česká republika se do něj zařadila letos poprvé spolu se 14 dalšími zeměmi převážně ze střední a východní Evropy. Velikost dotazovaného vzorku v ČR byla 500 v CATI a 1000 v on-line části, celkem bylo dotázáno 51.700 lidí starších 16 let napříč Evropou.
-mav-