Mediální investice za tři čtvrtletí jsou níž o 1,5 miliardy
O téměř 1,5 miliardu korun byly v letošních prvních devíti měsících nižší monitorované reklamní investice do médií.
Za první tři letošní čtvrtletí vložili zadavatelé do tuzemských médií podle hrubých monitorovaných investic 39 mld. Kč, což je o 3,5 % (1,436 mld. Kč) méně než za stejné období vloni. I monitoring tak potvrzuje předpoklad, že tuzemský mediální trh se v letošním roce k růstu nevrátí.
Z pohledu jednotlivých mediatypů si vede nejlépe internet s monitorovaným 26% růstem (týká se jen display reklamy) a na loňské úovni se drží televizní reklama. Reklamní investice do rádií a tisku poklesly nejvýrazněji ze všech sledovaných mediatypů, 7% snížení připisuje monitoring outdoorové reklamě.
Monitoring nevyjadřuje reálnou hodnotu reklamních investic, je jen jejich odhadem na základě ceníkových cen.
Monitorované investice do médií, 1.1.-30.9. 2012/2011, v mil. Kč
Monitorované investice do mediatypů, 1.1.-30.9. 2012 v mil. Kč
Zdroj: Admosphere
Pozn.: Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu Admonitoring, rozhlas nezahrnuje regionální kampaně, monitoring bez vlastní inzerce.
-mav-