Moskevské Red Apple ocenilo „pilné“ politiky
V Moskvě byly nedávno rozdány ceny za nejlepší reklamní a marketingovou komunikaci. Mimo jiné byla zlatem oceněna i česká kampaň Sport.cz.

Moskevský mezinárodní reklamní a marketingový festival Red Apple (Červené jablko) ocenil nejlepší práce v oboru za uplynulý rok. U přihlášených příspěvků se hodnotila především jejich efektivita.
Grand Prix jsou udělovány ve třech kategoriích: „Televizní reklama a kinoreklama“, „Tisk a outdoor“ a „Sociální reklama“. V letošním roce byly Grand Prix vyhlášeny jen dvě.
Grand Prix v kategorii „Sociální reklama“ získala ruská kampaň Parking Douche od agentury Look at Media, která svébytným způsobem reagovala na problém špatně zaparkovaných aut. Překážející auto bylo možné vyfotografovat a jeho fotografii poslat na speciální banner, který pro změnu překážel ve čtení článků zpravodajského serveru Village.ru. Zbavit se ho šlo jen nasdílením fotografie na Facebooku. Podle IP adresy čtenářů byly bannery lokalizovány jen na auta, která stojí v okolí, a rázem se úroveň parkování výrazně zlepšila.
Druhá Grand Prix byla udělena v kategorii „Tisk a outdoor“, kterou si odnesla ruská agentura Voshod (Восход) za kampaň „Nechejme pracovat politiky“ (Make the politicians work!) pro jekatěrinburské lokální zpravodajské stránky Ura.ru. Kampaní stránky reagovaly na neutěšený stav silnic, které městské zastupitelstvo dlouhodobě neřeší. Kolem jednotlivých děr byly nastříkány podobizny politiků s jejich nesplněnými sliby. Výsledkem kampaně byla alespoň částečná oprava silnic.
Agentura Voshod získala v Outdooru i zlato za kampaň Chopsticks Dragon pro nově otevřenou asijskou restauraci. Pro propagaci jejího otevření využila agentura právě probíhající Festival draka a připravila interaktivní umělecký projekt spojený se slevou na jídlo, kterou využilo během jednoho dne 3 019 zákazníků.
Za nejlepší využití vizuálních efektů v televizní reklamě byla zlatem oceněna litevská kampaň na pivo Švyturys od agentury Not Perfect | Y&R, která znázornila vaření piva prostřednictvím mechanického hodinářského strojku.
Ukrajinská VGNC Digital Video Agency si vysloužila zlato za nejlepší využití hudby v promo videu na kyjevský festival urbanistické kultury Don’t Take Fake.
V kategorii Nejlepšího využití tištěného média se na první místo dostala moskevská agentura Leo Burnett za svou destinační kampaň pro leteckou společnost S7. Kampaň „Rusko – Tam, kde zima je cool“ (Russia – Where Cold is Cool) byla vystavěna na stereotypech, které mají cizinci o Rusku. Interaktivní printová reklama využila termochromického inkoustu, který se objeví až při velmi nízké teplotě.
Zlato za integrovanou promo kampaň si odnesla slovenská agentura Core 4 za svou propagaci slovenského hororu Spiknutie, na jehož premiéru mohli lidé získat vstupenky výměnou za darování vlastní krve.
V kategorii Nejlepší brandovaná webová stránka získala zlato ukrajinská agentura Ogilvy&Mather za vytvoření Nejhlubší stránky na světě pro minerální vodu Borjomi, která pramení v gruzínských horách 8 km pod zemí. K jejím pramenům se dostane návštěvník stránky scrollováním, které vyžaduje nadměrnou míru trpělivosti.
Zlatem v kategorii Ambientní média byla oceněna česká kampaň pro Sport.cz v pražském metru. Kampaň pro Seznam.cz připravila agentura Saatchi & Saatchi.
V kategorii ambientních médií získala zlato také agentura Friends Moscow za kampaň Martini TakeMeHome Machine, během níž bylo do klubů instalován speciální přístroj, který měřil alkohol v krvi a radil, co s tím. Ve chvíli, kdy hladina alkoholu byla již příliš vysoká, získal dotyčný 30% slevu na taxi službu.
Všechny výsledky naleznete zde.
-kch-