Reklamní historie Microsoftu
S novým operačním systémem nasadil Microsoft i čerstvý kreativní koncept. Prohlédněte si vývoj reklam této korporace za poslední čtvrtstoletí.

K uvedení operačního systému Windows 8 naplánoval masivní globální kampaň, takže reklamy vysvětlující výhody nových „oken“ zřejmě nepůjde jen tak přehlédnout.
První z nich se tak trochu inspirovala Applem. Za doprovodu rytmické hudby ukazuje spoustu akce, usmívající se děti, spokojené uživatele a operační systém jako středobod všeho zmíněného.
Co se kreativy týče, jde o značný posun od poslední větší kampaně, v níž Microsoft komunikoval svůj kancelářský balík Office personifikací konkurence. Mimochodem, kampaň se dočkala značné odezvy u veřejnosti.
V roce 2010 firma promovala jeden typ softwaru ve službě Live tak, že byla některými bloggery označena za nejotravnější reklamu roku.
Dalšího konkurenta, tentokráte firmu Apple, si na paškál vzal Microsoft v následující reklamě. Zákazníky vyzvala, že všechny počítače pod jeden tisíc dolarů si mohou ponechat zdarma. Upozorňovala tak na rozdíly v cenách počítačů obou firem.
Jedna z nejznámějších kampaní Microsoftu je reakce na dlouhodobou marketingovou strategii Applu, v níž upozorňoval na nedostatky PC. Gatesova korporace ukázala, že PC používá široká škála lidí.
V roce 2008 se v reklamě Microsoftu objevil jeho šéf Bill Gates. V rozhovoru s komikem Jerry Seinfeldem naznačil novinky, které firma v té době chystala – Windows 7 a vyhledávač Bing.
Reklamy z devadesátých let již v dnešní době povětšinou vyvolávají nostalgii. Nejinak je tomu i v případě reklamy na systém Windows 98.
V reklamě na Windows 95 postavil Microsoft na hitu „Start Me Up“ skupiny Rolling Stones.
První verzi Windows uvedl v osmdesátých letech dnešní CEO firmy Steve Ballmer, který je znám svými plamennými projevy.
Zdroj: Mashable
-lmr-