POPAI ocenila nejlepší komunikaci v místě prodeje
Středoevropská kancelář POPAI rozdala ceny za nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech.

Soutěž POPAI Awards je již tradičně považována za vrcholnou událost oboru marketing at-retail. V letošním ročníku soutěže se představilo 68 exponátů v 18 soutěžních kategoriích. V souladu s aktuální působností oboru in-store marketingu a jeho hlavními trendy soutěžily kromě tradičních POP materiálů, podpůrně propagačních předmětů a prostředků pro vybavení obchodů také systémy digitální a multimediální komunikace, projekty zážitkového marketingu, integrované in-store projekty a další.
Nejúspěšnějším projektem soutěže se stal playtable Sony, jehož autorem a přihlašovatelem je společnost UNiBON. Tato in-store realizace získala nejen absolutní vítězství v soutěži, ale také cenu za nejlepší materiálovou a technickou inovaci a rovněž zvítězila v kategorii „Elektronika“. Playtable byl speciálně vyvinutý pro společnost Sony Europe a je určený do showroomu prodejny Alza.cz. Cílem projektu bylo zvýraznit produkty klienta a nabídnout možnost rychlé a snadné změny zaměření dle potřeby propagace produktových řad, a to zejména pro digitální fotoaparáty, notebooky nebo tablety. Centrální logo a barva podsvícení jsou měnitelné dle právě probíhající promoční akce na konkrétní produkty. Jeden playtable tedy dokonale obsáhne na minimálním prostoru vystavení hned několika významných částí produktových řad klienta.
K nejvíce oceněným projektům soutěže patřil také projekt Czech shop London 2012 od společnosti Moris design, který zvítězil v kategorii „Shop in shop“ a rovněž mu byla udělena cena za kreativitu. Výstavní a prodejní stánek, který byl vyroben pro společnost Alpine Pro, byl začleněn do celkového konceptu „Českého domu“ na letních olympijských hrách v Londýně. Design stánku vychází z původního konceptu Alpine Pro Organic. Zadáním bylo vytvoření reprezentativního prostředí pro setkávání s návštěvníky, prodej olympijské kolekce Alpine Pro a oficiálních suvenýrů, proto je stánek řešený jako maximálně otevřený prostor, který vybízí k návštěvě.
Atmosféru stánku dokreslují otevřené boční a čelní stěny s otevřeným prosvětleným stropem, který dodává stánku potřebnou lehkost. Zadní část stánku slouží jako sklad a provozní zázemí. Ve stánku jsou použité textury s Kupkovými motivy na bílém pozadí, které celkově stánek prosvětlují a dodávají mu pozitivní nádech. Tím se protínají symboly výpravy českých olympioniků s dodavatelem jejich oblečení. Stánek je plně zabezpečen proti krádeži, je demontovatelný a díky modulárnímu provedení je možné měnit jeho velikost.
Kartonový stojan „Lipton stojan ¼ paletový“ od společnosti Authentica byl v soutěži vyhodnocen jako nejlepší POP materiál na bázi papíru a zároveň se stal vítězem v kategorii „Nealkoholické nápoje“. Display byl vyroben pro společnost Unilever. Největší důraz byl kladen na zvýšení vizibility produktů „Lipton - pyramidové čaje“ na moderním trhu. Při vývoji tohoto stojanu vycházeli designéři z tvaru pyramidy, kterou mají nové čaje Lipton. Stojan, do kterého lze umístit 14 kartonů s čaji Lipton, je funkční, snadno složitelný, tvarově neotřelý a díky grafice také nepřehlédnutelný.
Všechny oceněné projekty POPAI AWARDS 2012 mohou soutěžit za zvýhodněných podmínek v celoevropské soutěži POPAI AWARDS Paris 2013, která se uskuteční 28. března 2013 v Paříži.
Přehled cen podle kategorie
kategorie | projekt | přihlašovatel |
Automobily | Opel Combo Slide | Dekor |
Potraviny | Lindt Display | Willson & Brown Czech |
Nealkoholické nápoje | Lipton stojan ¼ paletový | Authentica |
Alkoholické nápoje a tabák | Stojan Kozel | Dago |
Drogerie, kosmetika | Avène display | Willson & Brown Czech |
Hobby | LED LENSER LEATHERMAN prezentační display | Moris design |
Domácí potřeby | Stojan Tassimo | Dago |
Služby | ING pojišťovny - prodejní kiosek | Moris design |
Elektronika | Sony - playtable pro Alza.cz | Unibon |
Sport, osobní potřeby a příslušenství | Porsche Design Monolith a vitrína | Dekor |
Digitální komunikace, inovativní materiály | Transparent LCD Panel | 3M Česko |
Světelná komunikace | Světelná reklama Semtex | Authentica |
Vybavení interiérů obchodů | ALPINE PRO Shop Concept ORGANIC | Moris design |
Shop in shop | Czech shop London 2012 | Moris design |
Reklamní a dárkové předměty | Chromotion | Rathgeber |
Prostředky pro služby podpory prodeje | Promostolek Radox | Dago |
Dovoz | Coolio | Promoangel |
Integrované in-store projekty, zážitkový marketing | Fidorka - vykutálená Fidorka | Divize StarLink, Starcom MediaVest Group |
-kch-