TV Prima zruší provizi, v příštím roce zdraží
FTV Prima pokračuje v trendu narovnávání cen za reklamu, k jejímu zvýšení tak dojde i v příštím roce.
Skupina Prima počítá pro příští rok se zrušením 15% agenturní provize a chce pokračovat v trendu narovnávání cen televizní reklamy, vyplývá z konstrukce její obchodní politiky pro rok 2013. To je oproti její stávající podobě jedna z hlavních změn pro příští rok, uvedl v rozhovoru pro MediaGuru.cz obchodní ředitel FTV Prima Martin Konrád. Detaily své obchodní politiky chce Prima představit v polovině listopadu.
„Chceme se vrátit k tomu, co na trhu bylo běžné před rokem 2008 – tedy to, že cena TV reklamy neklesá, ale roste,” říká Martin Konrád. Jak velký cenový nárůst mohou změny v obchodní politice Primy pro příští rok představovat, Martin Konrád neupřesnil s tím, že jej nelze vyjádřit paušálně. Prima podle jeho slov vychází z rostoucího souhrnného podílu svých televizí na sledovanosti v cílové skupině 15+ a ze silné poptávky po TV reklamě.
Zrušením 15% agenturní provize dochází k nové konstrukci ceny. Prima i nadále považuje za svoji klíčovou cílovou skupinu diváky starší 15 let, zamýšlí i nadále držet indexy navázané na roční období a délku spotů a nově plánuje zavést 5% navýšení ceny o víkendu. Uvažuje rovněž o zavedení minimálního objemu GRP pro kampaně a nevylučuje, že kanály umožní prodávat i samostatně, nikoli pouze ve společném balíku jako v současnosti.
Odhadujeme, že změny v obchodní politice by tak mohly znamenat minimálně 20% zvýšení oproti roku 2012.
Prima má rovněž zájem do budoucna vybudovat obchodní zastupitelství pro prodej televizní reklamy. Nelze přitom vyloučit, že jednou ze zastupovaných televizí se od příštího roku stane i TV Barrandov. „O zastupování TV Barrandov jednáme, máme o to zájem, zatím k dohodě nedošlo,” zmínil Martin Konrád.
Celý rozhovor s Martinem Konrádem zde.
-mav-