IMC European Awards: ČR získala pět cen
V evropské soutěži oceňující kampaně s využívající integrované marketingové komunikace nejvíce bodovalo Irsko, Belgie a Nizozemí.
Evropská komise rozdala ceny nejlepším integrovaným kampaním. Celkem hodnotila 64 přihlášených prací z jedenácti zemí.
Nejúspěšnější zemí letošního roku se stalo co do počtu ocenění Irsko, které si odneslo 11 cen, z toho tři zlaté, tři stříbrné a pět bronzových.
Všechna irská zlata si odnesla agentura Tequila za své kampaně pro energetickou společnost Electric Ireland. Oceněna byla jednak za kampaň Tweet Café (Tweetová kavárna), kde bylo možné získat kávu za poslaný tweet,
…jednak za kampaň Tweet Hunt (Lov tweetů).
V pořadí druhá nejúspěšnější země byla Belgie s devíti cenami. Pětkrát oceněná belgická agentura Prophets se stala nejúspěšnější agenturou roku. Ohodnocena byla pro svou „fygitální“ prohlídku v antverpském muzeum Aan de Stroom, spojující fyzickou přítomnost průvodce v muzeu a digitální přenos prohlídky, kterou si její účastníci mohou užívat v pohodlí svého domova.
Nizozemí získalo celkem osm ocenění. Dvě zlata putovala do agentury Ogilvy&Mather za kampaň pro nadaci Fortisland Pampus. Za účelem zvýšit povědomí o muzeu na ostrově Pampus nechala po dva týdny plavat kolem jeho břehů profesionální potápěče se žraločí ploutví na zádech. Výsledkem byly nesčetné spekulace, které plnily nizozemská média.
Další nizozemské zlato si vysloužila agentura Doom&Dickson za svou kampaň pro maloobchodní řetězec Hema, v níž propagoval pozitiva speciální push up podprsenky mužský model.
Ceny IMC byly úspěšné rovněž pro Českou republiku, která byla oceněna celkem pětkrát. Zlato si odnesl Blue team (agentury Ogilvy&Mather, Wunderman a Mindshare) za kampaň „Zlatý ručičky“ pro Ford.
Další ocenění získala agentura Young&Rubicam za kampaň „Faktura bez faktury“ pro společnost Vodafone.
Tři ocenění byla udělena agentuře Ogilvy One za kampaň „Pomáhat je v módě“, vytvořenou pro občanské sdružení Fórum dárců.
Přehled všech ocenění naleznete zde.
-kch-