Nejlepší kreativní agentury podle časopisu Forbes

středa, 12. prosince 2012, 17:30 Aktuality, Reklama MediaGuru

Americký časopis Forbes vyhlásil žebříček deseti nejlepších kreativních agentur na světě. Při jeho sestavování vycházel časopis z kvantitativního výzkumu konzultantské společnost Avidan Strategies.

1. Grey Advertising

V čele žebříčku stojí agentura Grey Advertising, která výrazně posílila během posledních pěti let svůj kreativní potenciál. Kromě silného accountského týmu tak začala vyhrávat i jednu kreativní cenu za druhou. Oceněna byla například za kampaň E*Trade Baby

nebo reklamu s Charlie Sheenem pro DirectTV.

Dále se umístily:

2. Wieden+Kennedy

Agentura, která se drží na vrcholu neuvěřitelných 30 let. Mezi její úspěchy patří kampaně pro Coca Colu, Nike a Procter&Gamble, zejména pro značku Old Spice.

3. Butler, Shine, Stern

Agentura, sídlící v San Franciscu, zaujala svou prací pro Nokia, Mini a značku sportovního oblečení Columbia outwear.

4. Ogilvy

Pod vedením Milese Younga se agentuře Ogilvy podařilo získat nejvíce cen na dvou nejvýznamnějších kreativních soutěžích světa – Effie a Cannes Lions.

5. BBDO

Stálice na vrcholu, v jejímž portfoliu figurují takoví klienti, jako je General Electric, AT&T, Mars a Federal Express.

6. CP+B

Připravuje kampaně pro klienty Domino’s, Kraft’s Mac & Cheese a Old Navy.

7. Deutsch

Dceřinná agentura sítě Lowe dodává silné kampaně. V loňském roce zaujala například kampaní „The Bark Side“ pro automobilku Volkswagen. Dále pracuje pro klienty Sony PlayStation, Unilever a Microsoft.

8. Martin

Richmondská agentura zaujala v minulých letech svou kampaní „Jmenuji se Peggy“ (My name is Peggy) pro Discover Card či prací pro Geico Gecko. Mezi její klienty patří rovněž Walmart, Kraft Foods či Pizza Hut.

9. Droga5

Mezi její klienty se řadí Coke Zero, Puma, Ecko Unltd., Mondolez či Unilever.

10.  Mullen

Podepsána pod integrovanými kampaněmi pro Zappos, JetBlue a Google.

Zdroj: Forbes

-kch-