Nova Cinema završila pět let, digitální TV dál rostou

pondělí, 03. prosince 2012, 06:55 TV MediaGuru

Prvním komerčním TV kanálem, který na trh vstoupil s procesem digitalizace vysílání, byla Nova Cinema.

Pět let vysílání završil v sobotu 1. prosince filmový kanál Nova Cinema, který skupina Nova uvedla na trh na začátku prosince roku 2007 jako první z nových soukromých digitálních stanic. Nova Cinema nejprve vysílala jen prostřednictvím kabelu a satelitu, po roce – v prosinci 2008 – vstoupila do pozemního digitálního vysílání a rozšířila tak nabídku volně šířených televizních kanálů.

Podíl filmového kanálu se od jeho startu zvyšuje, stejně jako je tomu u všech stanic, které začaly vysílat s přechodem na digitální vysílání. Ve své primární cílové skupině 15-54 se letos přehoupl přes 6% podíl (6,18 % - údaj za období 1.1.-30.11. 2012).

Vývoj podílu Nova Cinema v %, D15-54, 2008-2012

V mladší divácké skupině 15-54 let dosahuje Nova Cinema nejvyššího podílu z digitálních stanic, které začaly vysílat po roce 2005. V letošním roce se na ní v této cílové skupině dotahuje Prima Cool – obě stanice se vloni u diváků ve věku 15-54 let dostaly nad čtvrtou tuzemskou televizní stanici TV Barrandov a rozdíl mezi nimi a Barrandovem se letos zvyšuje.

Vývoj podílu digitálních TV v %, D15-54, 2007-2012

Příchod nových digitálních kanálů se promítl do jejich zvýšeného podílu na televizním trhu. Od roku 2007 se jejich souhrnný podíl zvýšil na letošních 27 %.

Vývoj podílu digitálních TV v %, D15+, 2007-2012

Pozn.: Digitální TV - zahrnují stanice ČT24, ČT sport, Nova Cinema, TV Barrandov, Prima Cool, Prima Love. Vzhledem ke krátké existenci není zahrnut kanál Fanda. Rok 2012 - období 1.1.-30.11. 2012.

V širší cílové skupině 15+ je v letošním roce nejúspěšnějším z nových kanálů zpravodajských ČT24 s 6% podílem.

Vývoj podílu digitálních TV v %, D15+, 2007-2012

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-