Tři značky s úspěšným obsahem
O content marketingu se mezi marketéry hodně hovoří, avšak málo značek jej skutečně zvládá. Inspirujte se u světových jedniček v tvorbě obsahu.
Blogy, videa, sociální sítě, knihy, crowd sourcing… Možností, jak mohou značky přistoupit k své content marketingové strategii, je nesčetně. Přesto řada z nich v této oblasti selhává.
Následující trojice firem v rámci jasně definované vize zákazníkům nabídla zajímavý obsah a nezřídka vytvořila kanál pro obousměrnou komunikaci se svými zákazníky.
Nike
Výrobce sportovních oděvů Nike spoléhal dlouho na jednosměrnou komunikaci skrze tradiční reklamní kanály. V polovině devadesátých let však svou strategii zcela změnil, od testimonialů celebrit se zaměřil na propagaci individuality každého zákazníka a investice do tradičních médií snížil na třetinu rozpočtu.
Zákazníkům na speciálních stránkách nabídl možnost měřit vlastní výkony, sdílet úspěchy a motivovat přátele. Svou dlouhodobou strategii pak letos posunul ještě dále, když na trh uvedl výrobek nazvaný Fuelband – náramek, který měří fyzickou aktivitu, či počítá příjem kalorií. Samozřejmostí je synchronizace se sociálními sítěmi i obsahem, který na internetu nabízí samotný Nike.
Coca-Cola
Obří brand nápojové firmy je jednou z nejhodnotnějších světových značek. Část rozpočtu, který dosud směřoval na (mimořádně kvalitní) kreativu, teď chce firma v rámci své strategie Content 2020 přesunout do tvorby obsahu.
Do budoucna tak chce nabízet kontent podobný již existujícímu kalkulátoru kofeinu či projektu 5by20, v němž chce do roku 2020 podpořit 5 milionů podnikatelek.
Innocent
K zajímavému obsahu však není třeba marketingový rozpočet globálních korporací. Lokální britská značka džusů Innocent, která svůj marketing staví na organických ingrediencích a zdravém životním stylu, na content marketing hodně spoléhá.
V minulosti třeba vydala jednoduchý knižní návod, jak žít zdravě pro všechny lenochy, uspořádává soutěže v pletení, či každoročně organizuje londýnský festival zdravého životního stylu „Fruitstock“.
-lmr-