Hlavní trendy B2B marketingu v roce 2013
Odborná média na sklonku roku pravidelně publikují predikce trendů pro příští období. Budoucí vývoj tentokrát odhadujeme v B2B.
Konec roku je dobou tvorby strategií a plánů pro následující období. Seznam nejvýznamnějších trendů v B2B marketingu pro rok 2013 tak jistě přijde vhod.
Růst digitálních agentur
Zřejmě málokoho překvapí další růst digitál na úkor dalších oblastí marketingu. V roce 2013 lze očekávat, že se do internetových aktivit pustí firmy všech velikostí. A k uspokojení této poptávky bude potřeba většího počtu servisního agentur. Ve světě se proto očekává vznik nových online agentur, stejně jako rozšíření působnosti současných reklamních společností.
Větší nabídka programů a služeb pro content marketing
Content marketing se stane nedílnou součástí B2B i B2C marketingu. A lze proto předvídat rozšíření možností pro management tohoto kanálů. Ať již půjde o počítačový software či speciální služby.
PPC na ústupu
Právě končící rok byl prvním, v němž bylo možné zaznamenat první pokles PPC marketingu u B2B zadavatelů. V roce 2013 zřejmě uvidíme další přesun reklamních investic do jiných marketingových kanálů.
Nové kanály se stanou součástí integrovaného marketingu
Zatímco se v současnosti populárním oblastem marketingu (sociální sítě, mobily a tablety, či již zmiňovaný content marketing) dostávalo speciální pozornosti marketérů, v příštím roce je firmy plně zařadí do svých marketingových plánů a dočkáme se tak více integrovaných řešení.
Návrat direct mailu
Digitální technologie dávají direct marketingu nové možnosti. V roce 2013 se proto očekává, že obliba tohoto kanálu mezi marketéry stoupne.
Nástup měřitelnosti
V ekonomicky komplikovaném roce 2012 se v odborných kruzích hodně mluvilo o efektivitě a návratnosti marketingových aktivit. Od nového roku lze v tomto ohledu očekávat nástup nových technik měření efektivity a ROI.
-lmr-