O sociální média se značky začínají starat samy
Významné světové značky si přebírají správu svých sociálních médií pod sebe. Spíše než na agentury začínají spoléhat na vlastní síly.
Na poli sociálních médií je vidět posun: světové značky, jako je Nike či Ford, opouští své agentury, co se správy sociálních sítí týče, a spoléhají se na své interní zaměstnance.
Sportovní značka Nike se rozhodla spravovat své sociální sítě interně, a to i přes úspěšné kampaně, které vytvořila s agenturami Wieden+Kennedy, AKQA, Mindshare a R/GA. Informoval o tom minulý týden britský server Marketing Week. Důvodem jejího rozhodnutí, ke kterému značka přistoupila po příchodu nového ředitele sociálních médií Musy Tariqa, je zejména snaha hlouběji porozumět svým fanouškům.
Lépe poznat své fanoušky se přitom snaží i konkurenční značky. Zatímco Puma se stále ještě ve spolupráci s agenturou snaží zasáhnout prostřednictvím Twitteru a Facebooku fotbalové fanoušky, Reebok si revizi svých sociálních médií provádí sám.
Americká automobilka Ford zvolila pro správu sociálních médií raději smíšený model: zatímco strategie jsou nově vyvíjeny in-house, agenturám je nadále ponechána péče o vztahy s bloggery a influencery sítí, správa komunity a provádění některých analýz.
Scott Monty, social media manager společnosti, změnu vysvětlil serveru DigiDay: „Posoudit, zda svěřit svá sociální média agentuře, či nikoliv, závisí na stupni důvěry. Jak je agentura blízko vaší značce a zda jí důvěřujete natolik, aby se stala hlasem značky? Ať už využíváte služeb agentury, či vlastních interních sil, důležité je být aktuální a držet krok s děním na sociálních sítích. Někdy, když máte pouze interní tým, může být velmi obtížné krok udržet.“
Naopak společnost Campbell’s Soup, která doposud ke správě sociálních médií využívala služeb agentury, přesunula vývoj sociální strategie, plánování, správy komunity a analýzy pod svou střechu. Šéf sociálních médií společnosti Adam Kmiec k tomu uvádí: „Abyste byli digitální, musíte být hbití a pohybovat se v rytmu vašich spotřebitelů. Teď je ta správná doba vašim spotřebitelům porozumět. A proto musíte mít sociální média ve své společnosti. Nemohou být pouze připojené či zajišťované externě.“
Zdroj: MarketingWeek, DigiDay
-kch-