Herní úspěchy světových značek
Propagace uvnitř videoher dnes patří ke standardům herního průmyslu. Vždy tomu tak ale nebylo. Prohlédněte si nejvýznamnější reklamní milníky za posledních 20 let.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2013/02/Herni-uspechy-svetovych-znacek.jpg?v=1)
Průměrný věk hráče počítačových her dosahuje dle americké Asociace zábavního softwaru překvapivých 37 let. A s tím, jak se auditorium videoher v posledních letech neustále rozšiřuje, přesahuje herní průmysl hranice své kategorie a stále více ovlivňuje tvorbu Hollywoodu či obsah světových televizních stanic.
Potenciál počítačových her si dobře uvědomují také světoví reklamní zadavatelé, přičemž někteří z nich jsou skutečnými průkopníky v této oblasti. Jedním z prvních byla německá sportovní značka Adidas, která své jméno propaguje ve fotbalové hře FIFA již od roku 1994.
Dalším pionýrem je značka cereálií Chex, která již v roce 1996 se svým produktem nabídla brandovanou hru Chex Quest. Úspěšná videohra běžela na rozhraní tehdy oblíbené hry The Doom.
Brandbuilding v oblasti videoher dlouhodobě provozuje i značka automobilů Jeep. Nejprve se závody automobilů zmiňované značky objevovaly na přenosném Game Boyi, posléze pak i na konzolách PlayStation.
V současnosti se Jeep posunul od vlastních závodních her k product placementu v jiných projektech, konkrétně například v kultovní hře Call of Duty. Tu dokonce, ve spolupráci se vývojářskou firmou Activision, využívá k propagaci i v tradičních médiích.
Inovátorem na poli počítačových her se stala také značka chipsů Doritos. Poté, co si v roce 1999 poprvé otestovala sponzorství hry Jet Moto 3, se počítačovým hrám za účelem propagace začala soustavně věnovat. Asi největšího úspěchu dosáhla pomocí crowdsourcovaých her Doritos Crash Course a Harms Way, které na základě tipů od vlastních spotřebitelů uvedla na platformě Microsoft Xbox.
V loňském roce pak počítačovým hrám značné píár nejen mezi marketéry zajistila společnost Hyundai, a to když pomocí mobilní aplikace umožnila hráčům na newyorském Times Square hrát na jinak tradičně reklamních plochách.
-lmr-