Sanoma přijde se zpravodajským týdeníkem Agenda
Sanoma Media Praha se pouští do nového pole. Jejím novým projektem je týdeník Agenda, jakýsi kompilát už vydaných textů.
Sanoma Media Praha rozšíří své portfolio o týdeník Agenda, oznámila společnost ve středu navečer. Agenda se profiluje jako „časopis časopisů" – filtruje zprávy z novin, magazínů, z rozhlasu, televize a z internetu včetně sociálních sítí z uplynulého týdne. Jde tak o zcela nové zaměření a typ časopisu ze segmentu, ve kterém se Sanoma dosud nepohybuje.
„Týdeník Agenda je experiment. Například v Polsku mají podobné týdeníky obrovský úspěch, doufáme, že se tento koncept uchytí i v Česku,“ vysvětluje publisher časopisu Petr Zavadil. „Projektem také chceme podpořit českou žurnalistiku jako celek. Uvědomujeme si totiž, že nezažívá nejlepší časy,“ dodává.
Více než třetina příspěvků má být vlastních – půjde o komentáře, interpretace, články a kresby.
Šéfredaktorem týdeníku je David Shorf, který byl dlouholetým zástupcem šéfredaktora Lidových novin. Hlavním editorem je Ondřej Aust, šéfredaktor webu Médiář.cz. Autorem ilustrovaných obálek je kreslíř The Week Mark Draisey. Marketing má na starosti Marek Prchal.
Týdeník vychází v nákladu čtyřicet tisíc výtisků, vždy v pondělí. Poprvé vyjde 18. března. Prodejní cena je 20 Kč.
Kampaň s mottem „Nečtete někde zbytečně?“ zahájí nový titul na síti Facebook příští týden. Součástí kampaně jsou mobilní aplikace pro iOS a Android. Časopis bude k dostání také v digitální trafice Publero (cena 10 Kč za číslo).
Po ukončení magazínu Kraus loni na podzim jde o první nový magazínový projekt Sanomy pod novým vedením, kterého se loni v červnu ujala Polka Agnieszka Dolezych.
Sanoma v nedávné době přišla s relaunchem magazínu Vlasta a připravuje také změnu periodicity u svého klíčového společenského týdeníku Story z týdeníku na čtrnáctideník.
-mav-