Nielsen už instaluje peoplemetry pro nové TV měření

úterý, 28. května 2013, 11:14 TV MediaGuru

První data z druhého TV měření by měl zadavatel výzkumu, SPMS, obdržet v lednu 2014.

Společnost Nielsen oznámila, že zahájila rekrutaci domácností do nového panelu pro měření sledovanosti televizního vysílání v České republice. Jde o výzkum, který Nielsen zpracovává pro Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS). SPMS loni v červnu založily TV Nova a mediální agentura Médea. Otevřely tím tak dveře pro vznik dalšího výzkumu měření TV sledovanosti vedle stávajícího, jehož zadavatelem je ATO, dlouholeté profesní sdružení televizí na českém trhu.

Peoplemetry od společnosti Nielsen budou postupně instalovány ve všech panelových domácnostech do listopadu 2013. První oficiální data budou SPMS reportována v lednu 2014. 

Parametry panelu mají čítat 1900 domácností a mají být stanoveny na základě televizního průzkumu, který Nielsen provádí společně se svým partnerem, společností SC&C. Panel má odrážet sociodemografickou strukturu českých domácností a jejich chování při sledování televizního vysílání.

„V České republice využíváme speciální motivační programy, které nám umožní pokrytí všech segmentů populace včetně mladých domácností. Panel poskytne SPMS ta nejpřesnější data o televizní sledovanosti,“ uvedl Kyriakos Kyriakou, generální ředitel Nielsen pro Českou republiku a střední Evropu.

Společnost CET 21, držitel licence TV Nova, v reakci na předloňský výsledek výběrového řízení ATO pro měření televizní sledovanosti vystoupila v loňském roce z asociace ATO, u jejíhož zrodu v polovině 90. let stála. V polovině loňského roku založila společně s agenturou Médea sdružení SPMS, které si pro realizaci druhého televizního měření vybralo na konci roku 2012 agenturu AC Nielsen.  

TV Nova v současnosti na základě smluvní dohody s ATO využívá data ATO, které bude odebírat až do února 2014.

-mav-