Online kampaně v Česku dosahují CTR 0,38 %

čtvrtek, 13. června 2013, 15:15 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Průměrná míra prokliku u online kampaní dosáhla v Česku ve druhém loňském pololetí 0,38 % a oproti předchozímu roku se mírně zvýšila.

Průměrná míra prokliku (CTR) v Česku podle aktuálních údajů dosahuje 0,38 %, což je o 0,06 % více než před rokem. Tato hodnota je podobná jako na mnoha dalších trzích střední a východní Evropy a koresponduje s průměrem celého regionu CEE (0,44 %). Data, která se vztahují k druhému pololetí 2012, přináší pravidelná studie gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

Podle výsledků studie má nejvyšší průměrné CTR v regionu CEE Ukrajina (1,15 %), což znamená, že na tisíc zobrazených reklam proběhlo 11,5 prokliku. Naopak mezi trhy s nejnižší průměrnou mírou prokliku patří Maďarsko a Rumunsko (0,28 % resp. 0,29 %).

Průměrné CTR v zemích střední a východní Evropy, 2. pol. 2012

V České republice měly ve druhém pololetí roku 2012 nejvíce reklamních impresí kampaně z oblastí finance, pojišťovnictví a makléřství (36,4 %), auto-moto (12,5 %), turistika, cestování, hotely a restaurace (12,3 %). Kategorie, které mají nejvíce impresí, většinou nejsou těmi, na které uživatelé z jednotlivých států klikají nejčastěji. Největší míru prokliku měly v Česku segmenty oblečení a doplňky, nápoje a alkohol a potraviny.

Průměrné CTR v Česku podle segmentu

Nejčastěji využívaným reklamním formátem v Česku, který zároveň dosahuje i nejvyšší míry CTR, je fomát 300x600. Oproti průměrné hodnotě CTR ve středoevropském a východoevropském regionu je ale průměrné CTR u tohoto formátu v Česku nižší.

Reklamní display formáty v Česku podle CTR, srovnání vs. průměr v regionu CEE

Drtivá většina kampaní stále probíhá na standardních bannerech, větší míry prokliku ale dosahují kampaně využívající rich formátů.

Zdroj všech dat: Gemius

Celá studie je ke stažení zde

-mav-