Prodej Sanomy postoupil do druhého kola

středa, 11. září 2013, 11:55 Tisk MediaGuru

Zájemci o časopisy vydavatelství Sanoma Media Praha předkládali nabídky v druhém kole.

Zájemci o časopisy vydavatelství Sanoma Media Praha předkládali v uplynulých dnech nabídky v dalším kole tendru, ve kterém by se mohlo případně rozhodnout o novém investorovi vydavatele tradičních českých časopisů.

Podle informací MediaGuru.cz se o Sanomu zajímá tři až pět zájemců z řad vydavatelských domů působících na českém trhu. Mezi zájemci jsou podle našich neoficiálních informací mj. společnosti Mladá fronta, Astrosat nebo Empresa Media. Sanoma Media informace k průběhu tendru neposkytuje.

Výše nabídek může dosahovat 100-130 mil. Kč a vyhodnocování nabídek z druhého kola potrvá až několik týdnů.

Mladé frontě, která na českém magazínovém trhu postupně roste, by akvizice magazínů, ke kterým patří Květy, Story, Vlasta, Překvapení nebo National Geographic, pomohla k dalšímu zvýšení podílu na trhu. Generální ředitel společnosti David Hurta v nedávném rozhovoru pro MediaGuru.cz zájem o Sanomu nevyloučil. „Pokud bude na prodej, tak se o takovou akvizici budeme snažit. Musí ale dávat smysl. Teď už jsme ve stavu, kdy akvizice tolik nepotřebujeme," řekl.

Do portfolia by se tituly Sanomy mohly hodit i časopiseckému vydavatelství Astrosat ze skupiny Vltava-Labe-Press, který se údajně o Sanomu také zajímá. Generální ředitelka VLP Jitka Bosáková se k možnému zájmu Astrosatu o tituly Sanomy konkrétně nevyjádřila. „Zásadně nekomentuji spekulace trhu," uvedla.

Do tendru se naopak nepřihlásila Burda Praha, která už dříve zájem o Sanomu v Česku vyloučila, a to přesto, že Sanomu nedávno přebírala v Rumunsku. Zdrženlivý je také postoj Bauer Media. Podle generální ředitelky Aleny Černé Bauer Media o tom, že by vstoupila do tendru, zatím neuvažuje. Informaci potvrdila v tomto týdnu.

Sanoma na konci července představila novou strategii firmy do budoucna. Popisuje ji sloganem „Budoucnost tradice”, který odkazuje k tomu, že Sanoma chce stavět na tradičních značkách a přizpůsobovat je současnosti. Sanoma zároveň ukončila reorganizaci firmy, která probíhala po nástupu nové generální ředitelky Agnieszky Dolezych.

-mav-