Barilla provokuje, konkurence jí to vrací
Stačí jen chvilka neuváženosti, kterou konkurence okamžitě využije. Přesvědčila se o tom Barilla.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2013/10/Barilla_tit.jpg?v=1)
Stačil jeden rozhovor v italském rozhlase (Radio24), a v pomyslném hrnci na těstoviny to začalo pořádně vřít. Šéf téměř ikonické značky Barilla, Guido Barilla, neodhadl globální dosah svých tvrzení a na rovinu uvedl, že jeho podnik podporuje „tradiční rodinu“, tudíž v jeho reklamě nikdy neuvidíme homosexuály. K čemuž ještě dodal, že pokud se jim to nelíbí, ať si koupí těstoviny jiné značky. Záporně se vyjádřil též k otázce adopce rodiči stejného pohlaví.
Bouřlivé reakce, nejen na evropském, ale i na americkém kontinentu, přišly záhy. „Akceptujeme návrh, že nebudeme jeho těstoviny jíst,“ vyjádřil se v italských médiích Aurelio Mancuso z organizace Equality Italia. Bojkot výrobkům Barilly vyhlásily též stovky Italů na sociální síti Twitter. Když Guido Barilla pochopil, že přestřelil, svá prohlášení nejdříve relativizoval, a později se za ně omluvil na domovském webu a na Facebooku. V textu omluvy vyjadřuje respekt vůči párům s odlišnou sexuální orientací, poněkud kostrbatě však zní poslední věta, že reklamy Barilly prezentují rodinu způsobem, který osloví každého.
Že konkurence nikdy nespí, platí v aféře Barilly dvojnásobně. Další výrobci těstovin či omáček ve svých improvizovaných on-line kampaních, zejména na Facebooku, cílí přímo na homosexuální páry a svými slogany vrací Barille úder.
-mpl-