Kampaň Dove doplnil výzkum spokojenosti žen

neděle, 06. října 2013, 09:51 Aktuality MediaGuru

Kosmetická značka Dove, patřící společnosti Unilever, v rámci letošní kampaně Objev svoji krásu představila výsledky globálního průzkumu Pravda o kráse. Výzkum zjišťoval, jak vnímají ženy samy sebe, svůj vzhled a jaké faktory se podílí na snižování ženského sebevědomí. Průzkum oslovil přes 6 400 žen ve 20 zemích po celém světě (USA, Indie, Čína, Portugalsko,…). Hlavním zjištěním bylo, že velmi malé procento žen (4 %) o sobě dokáže říci, že jsou krásné. Tuto skutečnost Dove demonstruje také velmi krátkým spotem Portréty skutečné krásy.

Průzkum se uskutečnil také v Česku a na Slovensku. „Byli jsme velmi zvědaví, jak si povedou ženy v České a Slovenské republice. Říká se, že Češky a Slovenky patří mezi nejkrásnější ženy světa, proto nás tak malá čísla v jejich sebehodnocení překvapila,“ komentuje za Dove Věra Jiroudková, Brand manager.

Z průzkumu vyšlo, že pouhé 1 % žen Česka a shodně 1 % žen na Slovensku o sobě dokáží říci, že jsou krásné. „Na průzkum pro Dove jakoby respondentky čekaly. Není běžné, že zaznamenáváme tolik odpovědí na dobrovolnou závěrečnou otázku, kam často psaly, že jsou rády, že se konečně někdo zajímá o jejich starosti se vzhledem. Je tedy zřejmé, že otázka sebevědomí ohledně vzhledu je pro ně palčivé téma,“ komentuje realizátorka průzkumu Magdalena Lásková, ze společnosti OMG Research.

Značka Dove v rámci letošní kampaně také spolupracuje s dermatoložkou a koučkou a jejich rady ohledně zvýšení sebevědomí žen komunikuje prostřednictvím BTL i ATL aktivit. Na youtube.com od května 2013 také přibyla videa Portréty skutečné krásy (v originále Real Beauty Sketches) a Strach z objektivu (v originále Camera Shy), které poukazují na současnou situaci nedostatečného vnímání vlastní krásy žen po celém světě. „Videoportréty skutečné krásy se stalo celosvětově nesledovanější online reklamou všech dob,“  dodává Věra Jiroudková, Brand manager. Videa pro Dove zpracovala londýnská a americká pobočka nadnárodní sítě agentur Ogilvy.



-mav-