Odhad: Nákup displaye bude z 50% automatizovaný

čtvrtek, 17. října 2013, 12:02 Aktuality MediaGuru

Podle nových odhadů společnosti Magna Global bude v letošním roce automatizovaný nákup display reklamy představovat až 53 % podíl trhu display reklamy v USA. Ve finančním vyjádření by mělo jít až o 7,4 miliardy USD. Informovala o tom společnost Internet Billboard.

V České republice se podle odhadů SPIR objem RTB prodejů pohybuje okolo 12 milionů korun (net net, 43,2% meziroční růst), což představuje pouze 0,2% z objemu display reklamy.

V září 2012 původní předpověď Magna Global uváděla pouze 4 miliardy USD a tento odhad se týkal hlavně klasického RTB prodeje. V novém, prakticky dvojnásobném odhadu objemu prodeje jde o prodej neprobíhající pouze formou klasické „aukce”, ale obecně o prodej jakoukoliv „programovou” automatizovanou formou.

V USA se tak poprvé výrazněji objevuje rozlišení mezi RTB (v novém pojetí jde o „aukční” prodej) a „programové” (programmatic).

Pro rok 2017 už Magna Global předpovídá RTB reklamy dosažení 52% podílu a měla by se stát až prémiovým modelem prodeje reklamy.  Mimo RTB mechanismy by se měla prodávat hlavně reklama s vysokou cenou a hodnotou, hlavně na výjimečných místech (typicky hlavní stránky a výrazně exponovaná místa či funkce). Ne-programově (automatizovaně) prodávaná reklama tak bude v roce 2017 tvořit pouze 17% podíl (v tomto roce 47%).

Magna Global rovněž předpovídá, že na ostatních trzích budou růst pomaleji, ale v zemích jako Velká Británie, Francie či Nizozemí dosáhne automatizovaný prodej reklamy 60% podílu.

Zdroj: Magna Global

-mav-