Předvolební kampaně nabírají na intenzitě

středa, 09. října 2013, 09:34 Marketing MediaGuru

Strany v posledních dvou týdnech před volbami zesilují své kampaně. Na závěr budou útočnější.

Prozatím poklidně plynoucí předvolební kampaň spěje do svého finále. V následujících dvou týdnech, posledních před parlamentními volbami, budou politické strany přidávat na intenzitě a bojovat o nerozhodnuté voliče. Zejména na závěrečný týden před hlasováním 25. a 26. října chystají strany ještě nejedno překvapení. Dá se také očekávat, že závěr kampaně bude útočnější.

ČSSD chystá pro poslední předvolební fázi takzvaný oranžový týden. Podle volebního manažera Milana Chovance přinese častější reklamu v tisku, především však se zaměří na nerozhodnuté voliče. Finále kampaně sociální demokracie ponese čtyři hlavní vzkazy. V jednom z nich bude chtít favorit hlasování upozornit na to, jak dopadly „komerční strany“ z minulých voleb v roce 2010, poukáže například na osud Věcí veřejných. Dále bude voliče varovat před hnutím ANO Andreje Babiše nebo Stranou práv občanů - zemanovců.

Gradování kampaně chystá i TOP 09, které se podobná strategie vyplatila v prezidentské volbě. Ve středu 9. října spustila strana nový web www.top009.cz, s nímž navazuje na téma agenta 009. Webové stránky jsou určeny pro podporovatele, kteří se tak mohou přes speciální vizitku agenta přihlásit do týmu TOP agenta 009 Karla Schwarzenberga. K dispozici bude také i mobilní aplikace, dostupná pro operační systém Android a iOS, která kromě informací nabídne i hru, jež funguje na principu seznamování se s kandidáty a poznávání historie. Kromě toho zveřejnila TOP 09 také svůj spot, v němž je ploškovou animací ukázano, jak se z Karla pankáče stal agent 009.

Nová bude i komunikace v outdooru, kde bude využíván vizuál s vyfoceným předsedou strany Karlem Schwarzenbergem ve chvíli, kdy do volební urny během prezidentské volby hází lístek se svým jménem. Nicméně protože jej hodil bez obálky, byl jeho hlas neplatný. Fotografii Karla Schwarzenberga doprovodí slogan: „Tentokrát to nesmíme zvorat.“, čímž strana přímo přiznává, že i ona se v minulosti dopustila chyb. Druhý vizuál pracuje s motivem inzerátu advokáta Zavadila, který se objevil v rozhodující den voleb v deníku Blesk, tentokrát doplněn sloganem: „Tentokrát se sebou nedáme vorat.“

Zintenzivnění kontaktních akcí potvrdila i ODS či SPOZ, která nevylučuje ani obměnu některých billboardů. „Určitě bude mít nějaký vývoj, ale rozhodně tam nebude něco, co by byla absolutní bomba, kterou bychom si nechávali až na závěr,“ říká o finále kampaně zemanovců místopředseda strany Vladimír Kruliš.

Podobně nekonkrétně hovoří i komunisté. Irena Ernestová z tiskového oddělení strany ČTK řekla, že KSČM vede již teď intenzivní kampaň, při níž je každý den v ulicích. Aktivita se ale prý ještě zvýší. Ernestová také nevyloučila, že komunisté přijdou s nějakým překvapením.

Babišovo ANO neplánuje žádné koncerty ani velké mítinky, dá přednost osobním setkáním s voliči a komunikaci na sociálních sítích. „Jezdíme do obcí, do domovů důchodců, do sociálních zařízení a dalších. K tomu využijeme i nadále marketingové nástroje jako reklamu v médiích, spoty, inzerci, bannery atd.,“ sdělila mluvčí ANO Radka Burketová.

Výrazněji posílí svou činnost Strana zelených, která chce být i za pomoci vyššího počtu dobrovolníků lépe viditelná ve veřejném prostoru. „Plánujeme na poslední dny také permanentní službu online, která bude odpovídat všechny dotazy, emaily, telefony, SMSky voličů," řekl ČTK předseda strany Ondřej Liška. Zelení také rozjeli „guerillovou akci“, kdy na chodníky v obcích tlakovým čističem píšou „Strana zelených“.

-čtk-, -kch-