Prima posune začátek prime-time už na 17:30
Prima v příštím roce posune začátek hlavního vysílacího času pro prodej reklamy o půl hodiny.
Televize Prima upraví v příštím roce délku hlavního vysílacího času (prime-time), nejdůležitějšího času pro prodej reklamního prostoru. V příštím roce se posune už na 17:30 a skončí až ve 23:30. Vyplývá to z nové obchodní politiky skupiny Prima pro rok 2014, kterou televize na konci minulého týdne představila mediálním agenturám. V čase okolo 17:30 startují na hlavním kanálu Odpolední zprávy, které se už tak zařadí k prvním pořadům posunutého prime-timu.
Znamená to, že délka hlavního vysílacího času se oproti letošnímu roku navýší o jednu hodinu – v letošním roce se hlavním vysílacím časem na kanálech skupiny Prima rozumí čas od 18:00 do 23:00. Rozšíření se vztahuje na všechny stanice zastupitelství Media Club – vedle kanálů skupiny Prima tedy i na TV Barrandov.
Prima nadále pro příští rok počítá s tím, že bude reklamu prodávat na diváky starší 15 let. Nedojde tak k úpravě prodejní cílové skupiny, o které Prima v letošním roce uvažovala a to tak, že by prodávala na diváky ve věku 15-65 let.
Denní vysílací čas bude nadále dělen do dvou základních časů: prime-time (17:30-23:30) a off prime-time.
Ceníková inflace reklamního prostoru na kanálech zastupovaných společností Media Club dosáhne v příštím roce 10 %, jak už na konferenci Flema v druhé polovině září avizoval výkonný ředitel skupiny Prima Pavel Kejla. Pokud však klient dosáhne v roce 2014 přibližně stejného objemu jako v roce 2013, bude mu poskytnuto stejné základní CPP jako v roce 2013.
Media Club ve své politice také zmiňuje otázku agenturních bonusů. V případě, že mediální agentura dosáhne v roce 2014 stejného objemu jako v roce 2013, bude ji poskytnuta stejná úroveň agenturního bonusu jako v roce 2013. Televize ale nevyplatí agentuře bonus v případě, pokud Media Club neobdrží od mediální agentury písemnou poptávku podmínek v rámci výběrového řízení pro klienta a tohoto klienta agentura následně získá.
Slevu až ve výši 15 % mohou získat noví klienti. V případě, že se rozhodnou pro exkluzivní spolupráci s Media Clubem, mohou získat slevu až ve výši 30 %. Výhodnější podmínky mohou klienti získat i při včasném podpisu do 29.11. 2013.
Úroveň indexu nejexponovanějších reklamních měsíců (duben, květen / říjen, listopad) ponechává Prima stejně jako v letošním roce na hodnotě 1,4.
Sezónní indexy Media Club pro rok 2014
měsíc | Index |
leden | 0,8 |
únor | 0,85 |
březen | 1,2 |
duben | 1,4 |
květen | 1,4 |
červen | 1,25 |
červenec | 0,8 |
červenc | 0,8 |
září | 1,25 |
říjen | 1,4 |
listopad | 1,4 |
prosinec I. | 1,2 |
prosinec II. | 0,8 |
-mav-