Internetová reklama v říjnu ovlivněna volbami
Zadavatelé inzerce zobrazované na internetu v říjnu využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 674 milionů korun. Proti předchozímu měsíci to byl nárůst o pětinu, vyplývá z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch. Pořadím zadavatelů podle agentury zamíchaly mimo jiné volby do Poslanecké sněmovny.
V meziročním srovnání se objem internetové display reklamy zvýšil o pět procent. Internet Mall využil reklamní prostor v hodnotě 30,5 milionu korun. Na druhé příčce se s inzercí v hodnotě 25,1 milionu umístila Alza.cz a třetí místo obsadila díky říjnovým předvolebním kampaním Občanská demokratická strana s reklamním prostorem v hodnotě 14,9 milionu korun. Politické straně patřilo také čtvrté místo, konkrétně ČSSD s inzercí v hodnotě 14,1 milionu korun.
Deset největších provozovatelů v říjnu vystavilo on-line inzerci v ceníkové hodnotě 600 milionů korun. Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.
TOP 10 provozovatelů - meziměsíční srovnání
Provozovatel | Cena (říjen 2013) | Cena (září 2013) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 221 297 000 Kč | 218 866 000 Kč | 1% |
Centrum Holdings | 110 339 000 Kč | 96 876 000 Kč | 14% |
Mafra | 104 305 000 Kč | 76 565 000 Kč | 36% |
Mladá fronta | 33 121 000 Kč | 27 151 000 Kč | 22% |
Allegro AdMarket | 27 135 000 Kč | 20 849 000 Kč | 30% |
AdActive.cz | 26 718 000 Kč | 18 363 000 Kč | 45% |
Ringier Axel Springer | 21 008 000 Kč | 17 276 000 Kč | 22% |
FTV Prima | 19 990 000 Kč | - | - |
CET 21 | 18 134 000 Kč | 16 021 000 Kč | 13% |
Impression Media | 17 861 000 Kč | 13 562 000 Kč | 32% |
Zdroj: AdMonitoring - SPIR/MEDIARESEARCH, 9-10/2013
* V říjnu byl do dat nově zařazen provozovatel FTV Prima
-čtk-