Internetová reklama v říjnu ovlivněna volbami

pátek, 15. listopadu 2013, 10:35 Aktuality, Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Zadavatelé inzerce zobrazované na internetu v říjnu využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 674 milionů korun. Proti předchozímu měsíci to byl nárůst o pětinu, vyplývá z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch. Pořadím zadavatelů podle agentury zamíchaly mimo jiné volby do Poslanecké sněmovny.

V meziročním srovnání se objem internetové display reklamy zvýšil o pět procent. Internet Mall využil reklamní prostor v hodnotě 30,5 milionu korun. Na druhé příčce se s inzercí v hodnotě 25,1 milionu umístila Alza.cz a třetí místo obsadila díky říjnovým předvolebním kampaním Občanská demokratická strana s reklamním prostorem v hodnotě 14,9 milionu korun. Politické straně patřilo také čtvrté místo, konkrétně ČSSD s inzercí v hodnotě 14,1 milionu korun.

Deset největších provozovatelů v říjnu vystavilo on-line inzerci v ceníkové hodnotě 600 milionů korun. Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.

TOP 10 provozovatelů - meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (říjen 2013) Cena (září 2013) Meziměsíční změna
Seznam.cz 221 297 000 Kč 218 866 000 Kč 1%
Centrum Holdings 110 339 000 Kč 96 876 000 Kč 14%
Mafra 104 305 000 Kč 76 565 000 Kč 36%
Mladá fronta 33 121 000 Kč 27 151 000 Kč 22%
Allegro AdMarket 27 135 000 Kč 20 849 000 Kč 30%
AdActive.cz 26 718 000 Kč 18 363 000 Kč 45%
Ringier Axel Springer 21 008 000 Kč 17 276 000 Kč 22%
FTV Prima 19 990 000 Kč - -
CET 21 18 134 000 Kč 16 021 000 Kč 13%
Impression Media 17 861 000 Kč 13 562 000 Kč 32%

Zdroj: AdMonitoring - SPIR/MEDIARESEARCH, 9-10/2013
* V říjnu byl do dat nově zařazen provozovatel FTV Prima

-čtk-