Omnicom a Publicis žádají EK o svolení k fúzi
Americká reklamní skupina Omnicom a její francouzský konkurent Publicis požádali Evropskou komisi o schválení plánovaného spojení podniků v hodnotě 35 miliard dolarů (přes 700 miliard Kč). Informovala o tom dnes agentura Reuters. Fúze vytvoří největší reklamní skupinu na světě.
Komise uvedla, že o fúzi rozhodne do 9. ledna. Spojení podniků již odsouhlasili regulátoři ve Spojených státech a v několika dalších zemích, kde firmy působí.
Společnosti Omnicom a Publicis představily plán fúze koncem července. Spojení jim má pomoci v boji s internetovou konkurencí. Mezi zákazníky Omnicomu patří například PepsiCo, Apple a Microsoft. Součástí klientely Publicisu jsou mimo jiné společnosti Coca-Cola a Google.
Podle údajů společnosti RECMA, která se specializuje na analýzu reklamního prostředí, vznikne spojením obou podniků mimo jiné největší reklamní uskupení na českém trhu.
-čtk-
Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje agentura PHD, která je součástí Omnicom Group.