Sexistické prasátečko 2013 putuje do Brna

pátek, 29. listopadu 2013, 11:04 Aktuality, Reklama MediaGuru

Sexistické prasátečko, soutěž o nejsexističtější reklamu, kterou pořádá organizace Nesehnutí, už zná své vítěze. Do letošního pátého ročníku bylo přihlášeno celkem 99 reklam, které se nacházejí buď ve veřejném prostoru, nebo v elektronických médiích.

Absolutním vítězem se stala reklama Lehce dráždivá fakulta spolku LDF to Leti Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity Brno.

U odborné poroty vyhrála reklama firmy Záclony a design se sloganem „Poslední kapka jde do textilu“.

Hlasování veřejnosti, které probíhalo ve třech kategoriích, se letos uskutečnilo ve spolupráci s mediálním partnerem serverem Markething.cz.

V kategorii „Stereotypy a jazykový sexismus“, která zdůrazňuje, že se sexismus v reklamách neprojevuje jenom sexualizací bez souvislosti s produktem, ale také posilováním stereotypů ve společnosti o mužích a ženách, zvítězila reklama na pračku Electrolux s počtem hlasů 117 a sloganem „Štíhlá holka s velkým plnícím otvorem.“

Kategorii „Fragmentace aneb Bez hlavy“, která se zaměřuje na fragmentaci těla či nepřiměřené zdůraznění jedné jeho části s apelem na sexuální pudy, vyhrála reklama na umělý trávník firmy Videopodlahy s počtem 117 hlasů.

V poslední kategorii hlasovala veřejnost o „Objektifikaci aneb Ukaž všechno“, v níž jsou hodnoceny reklamy, které zobrazují lidské tělo bez souvislosti s propagovaným produktem. V této kategorii jednoznačně zvítězila již zmíněná reklama spolku LDF to Leti Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity  s počtem hlasů 187.

-kch-