Zlaté Effie pro Fidorku, ČS, Blesk mobil, UPC a Londýn
Nejúspěšnější agenturou letošního ročníku Effie se stala Havas Worldwide Prague.
V pondělí 18. listopadu byly v pražském kině Lucerna oceněny vítězné práce sedmnáctého ročníku soutěže Effie, která hodnotí nejefektivnější reklamní kampaně za uplynulý rok. Pořadatelem soutěže je Asociace komunikačních agentur. Z 64 kampaní, které přihlásilo celkem 21 agentur, bylo vybráno 36 finalistů. Ocenění si nakonec odneslo 20 kampaní. Nejvíce ocenění získala agentura Havas Worldwide.
V kategorii Nápojů se rozhodovalo především mezi pivními značkami. Porota nakonec nejvyšší ocenění neudělila. Stříbrnou Effie si odnesly Budějovický Budvar a Kaspen Jung von Matt za kampaň NE z nás dělá to, čím jsme.
V kategorii Finančních služeb zlatou Effie získala agentura Young & Rubicam za kampaň Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny.
V kategorii Ostatních služeb dosáhly na nejvyšší ocenění zlaté Effie dvě práce: virtuální operátor Blesk mobil společnosti Ringier Axel Springer CZ za zaváděcí kampaň značky Blesk mobil. Cenu převzala agentura Havas Worldwide. Druhou zlatou udělila porota společnosti UPC a agentuře Momentum za kampaň UPC za rohem.
Mezi produkty zařazenými do kategorie Spotřební zboží si žádná z prací neodnesla zlatou cenu. Stříbrná Effie připadla agentuře Leo Burnett Advertising za facebookové stránky společnosti Samsung.
V nízkorozpočtových kampaních zlato uděleno nebylo, místo toho však porota rozdala dvě stříbrné Effie: oba za projekty v digitálních médiích a v obou případech bodovala agentura Wunderman. Poprvé za direct marketingovou kampaň pro Tipsport na podporu sázek v době hokejového mistrovství a druhou stříbrnou za kampaň pro Ford B-Max, ve které připravila speciální microsite. Za tuto kampaň byly dále oceněny agentury Ogilvy & Mather a Mindshare.
V kategorii Potraviny na nejvyšší cenu dosáhla kampaň Fidorka - vykutálená rošťárna, která tak po nedávné soutěži mediální kreativity Flema získala další významné ocenění v tuzemských reklamních soutěžích. Pro cenu si opět přišli zástupci agentury Havas Worldwide Prague. Stříbrnou Effie udělila porota agentuře McCann Praha za kampaň Bohemia Chips: Vítězství za příchuť (Intersnack).
V kategorii sociálního, ekologického, zdravotního a kulturního marketingu nejvíce bodovala kampaň podporující londýnské olympijské hry s názvem Žijeme Londýnem od agentury Ogilvy & Mather pro Českou Olympijskou. Stříbrná Effie patří v této kategorii agentuře DDB za podporu Sdružení Linky Bezpečí.
Přehled všech ocenění 17. ročníku soutěže Effie
Potraviny | |||
Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele |
Zlato | Vykutálená rošťárna | Havas Worldwide Prague | Mondelez Czech Republic |
Stříbro | Bohemia Chips Vítězství za příchuť | McCann Praha | Intersnack |
Bronz | neuděleno | ||
Nápoje | |||
Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele |
Zlato | neuděleno | ||
Stříbro | NE z nás dělá to čím jsme | Kaspen/Jung von Matt | Budějovický Budvar |
Bronz | Zlatopramen RADLER launch | WM Communication Prague | HEINEKEN Česká republika |
Bronz | Starobrno – Óda na Kometu | WM Communication Prague | HEINEKEN Česká republika |
Spotřební zboží | |||
Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele |
Zlato | neuděleno | ||
Stříbro | Facebook stránka Samsung Česko a Slovensko | Leo Burnett | Samsung Electronics Czech and Slovak |
Bronz | Tantum Verde – rituály | Ogilvy & Mather Morava | Medicom International |
Bronz | Car Store | Mark BBDO | Mercedes-Benz Česká republika |
Finanční služby | |||
Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele |
Zlato | Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny | Young & Rubicam Praha | Česká spořitelna |
Stříbro | Nuly v akci | Momentum Czech Republic | ŠkoFIN |
Bronz | AXA Životní pojištění | Leo Burnett Advertising | AXA Česká republika |
Ostatní služby | |||
Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele |
Zlato | UPC za rohem | Momentum Czech Republic | UPC Česká republika |
Zlato | Obhájce vašich mobilních práv | Havas Worldwide Prague | Ringier Axel Springer |
Stříbro | neuděleno | ||
Bronz | Extra výhody | VCCP | Telefónica Czech Republic |
Malý rozpočet | |||
Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele |
Zlato | neuděleno | ||
Stříbro | Pre-sell Ford B-Max | Wunderman / Ogilvy & Mather / Mindshare | Ford Motor Company |
Stříbro | Tipsport aukce | Wunderman | Tipsport |
Bronz | 60 000 příběhů o třídění | Havas Worldwide Prague | EKO-KOM |
Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing | |||
Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele |
Zlato | Žijeme Londýnem | Ogilvy & Mather | Česká Olympijská |
Stříbro | Nejlehčí Direct Mail | DDB | Sdružení Linka Bezpečí |
Bronz | Máš to za pár | Havas Worldwide Prague | Domov Sue Ryder |