Největším inzerentem zůstal loni Unilever
Čtyři firmy vložily v hrubých investicích na reklamu v médiích více než miliardu korun.
Trojice tří nejsilnějších zadavatelů reklamy do médií se nemění: podle monitorovaných dat za loňský rok zůstává nejsilnějším tuzemským zadavatelem společnost Unilever s monitorovaným objemem 1,39 mld. Kč. Dvojkou je Procter & Gamble (1,26 mld. Kč) a trojkou Henkel ČR (1,19 mld. Kč). Oproti roku 2012 si Procter & Gamble a Henkel pořadí prohodily.
Největší monitorovaný nárůst z první desítky zadavatelů zaznamenala v loňském roce Sazka, jejíž hrubé investice meziročně narostly o více než 36 % a v hrubém dosáhly 807 mil. Kč. Naopak z první desítky oproti předloňskému roku vypadly společnosti Nestlé Česko, jejíž výdaje na reklamu v médiích meziročně podle monitoringu klesly o zhruba třetinu, a Walmark.
Jinak se ale desítka největších zadavatelů neměnila. V celkovém souhrnu se ani monitorovaný objem nejsilnější desítky příliš nezměnil – zvýšil se mírně o 3 %.
Změny jsou ale na dalších pěti místech, kde se do patnáctky největších zadavatelů probojovaly společnosti Mountfield, Internet Mall, Penny Market a Alza.cz.
TOP 10 zadavatelů reklamy do médií v roce 2013
Zdroj: Admosphere
Pozn.: Monitorované objemy se neshodují s reálnými investicemi.
-mav-